Direktlänk till inlägg 27 november 2015

Drömmar om snö..

Av Catja Lindeblad - 27 november 2015 14:17

Om det nu hade varit en vit vinter så kanske man(läs jag) hade blivit mer taggad på det här med att pynta eller åtminstone hade man (läs jag) kommit ihåg alla förberedelser inför detta som t.ex att putsa fönster, det har jag ju förvisso tänkt på länge,det är inte bara min dåliga syn som gjort att jag inte kunnat se ut..      


Nu blev det liksom panik i bygget för jag ville ju för en gång skull ha adventsljus stakarna på plats till 1:a advent, men det ser ut som det blir som vanligt igen..lagom till 2:a advent..men det är ju en tradition det med..Hepp

     

Det har ju regnat o regnat men så simsalabim så kom där lite vitt från himlen..vi fattade ju alla att det där skulle ju inte lägga sig..men jag bad till dom där högre makterna och si det la sig..blötsnö perfekt att göra snögubbe på..   nu gjorde jag inte det men jag släppte ut hundarna mitt i natten för att i synnerhet Walter skulle få upptäcka detta fantastiska och jag tror minsann han blev lika frälst i det som Vince och jag!

 

På måndag blev jag riktigt bönhörd det var en fantastisk dag och jag är så jäkla tacksam över att vi fick denna dag.. sol,kallt och snö..finns banne mig inget bättre, ja, det ska väl vara en krispig höstdag då..       

Nästa dag regnade allt bort:-(

Men som sagt en dag är bättre än ingen dag alls..

     

Walters träning har gått på sparlåga..tappade sugen ett tag och tänkte: VAD HAR JAG GJORT(gör jag) FÖR FEL..han biter o tuggar,hänger och flänger och är så in i helsike annorlunda mot Vince..och jag tänkte att jag måste ha sabbat honom när han var mindre..inte för jag kunde komma på vad jag gjort men ändå alltså..
 

Men så var vi i käglinge en dag och han lekte och jag kallar och HAN KOMMER! Walter fattade att han heter WALTER! jag nästan lipade av lycka

Naturligtvis gjorde han nåt bus precis efter han varit  lydig men det kvittar, det gäller att suga i sig när det går bra..och det gör det mellan varven  

Det är mest det här bitandet som jag tycker är så förbaskat jobbigt, mest är det när han blir uppjagad så det gäller ju för mig att inte bli detsamma..

Men vi klarar nog av det så småningom..

Det är ju en viss skillnad på att vara 7 månader och 6 1/2 år..


 

För övrigt ar det dags för den där glasbubblan i tre hela dagar..hoppas det går fort och sen hoppas HOPPAS jag på två semesterdagar då till jul för då blir det 17 lediga härliga dagar!

 

Tjingeling


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards