Direktlänk till inlägg 8 december 2015

8/12

Av Catja Lindeblad - 8 december 2015 13:23

December fortsätter att hälla ner regn på regn,en ynka dag i går med sol..det är varmt och tydligen varmare än det var på midsommarafton..jag satte på mig dumstruten och släpade in plastgranen    

Det är ju inte helt enkelt det där med att pynta, i detta hushåll är det ständigt skitigt och städning måste göras innan nån form av pynt..tror klockan var närmare 01 innan jag var färdig eller rättare sagt nästan färdig för såklart hittade jag inte alla förlängningssladdar  

Det är ett märkligt fenomen det där, jag tror alltid jag lägger sakerna på "rätt" ställe, det är bara det att rätt ställe kan vara helt fel ställe när det väl gäller, så när jag väl hittar det jag letar efter, kan jag tycka det saknar helt logik, men jag måste ju ha tyckt annorlunda när jag väl la det där..julljusen brukar vara ett annat problem som jag delar med min pappa...kan verkligen komma ihåg hur jag satt i stum förundran (skräck;) medans han kämpade med ihop trasslade sladdar..   mina sladdar brukar vara ännu värre utan tvekan och mitt humör kanske likadant, måste komma ihåg att fråga sonen om han fick nåt trauma i samband med ljussättning av gran..numera är det hundarna som sitter o glor..  

Fast i år gick det helt smärtfritt med ljusen i alla fall,det var nästan så jag saknade hysterin..

 

Varsin julklapp inhandlat till hundarna och dom har redan invigt det..;-) resten får bli godsaker av något slag  

Det börjar närma sig och jag tänker FÖRSÖKA undvika sista minuten köp men f*n vet, jag klarar nog inte det i år heller:-)

 

Sista kursdagen igår, nästa kurs börjar vecka tre..Vi får hoppas vi är mer samlade då;-) och att instruktören tittar mer på oss när det går bra och INTE när W flippar..;-)

Fast hur vi ska lyckas vet jag då rakt inte, funderar mer än en gång hur jag gjorde med Vince, Vi brukar gå ner och träna vid ankdammen, dels för störningen skull och dels för att Walter ska bli sådär härligt ointresserad av fåglarna som Vince är, det enda som får Vincents svans att gå igång är fasaner och grodor,så skulle jag verkligen vilja att det blev för Walter också, men jag tvivlar, W vill HA alla ankorna samtidigt i käften det ser jag..Hur gjorde jag?? Kan inte minnas att Vince var så hagalen;-)  

Fick till sist W att posera framför kameran tittandes på MIG..det var ett stort framsteg förvisso, det finns kanske hopp!

   

För övrigt är det dags att greppa dammsugaren igen, jag säger bara LÅT DET SNÖA please!!

 

Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards