Direktlänk till inlägg 14 december 2015

Tipp tapp..

Av Catja Lindeblad - 14 december 2015 21:08

Julefrid..man kan ju undra vad det är egentligen..själva ordet andas lugn och mys men i själva verket är det hysteri åtminstone innan själva julafton, men det är kanske precis på självaste julaftonsdagen det menas förstås, för då ligger man utslagen och utmattad..;-)  


Inte för jag behöver bli hysterisk på så vis..jag är bjuden till min sons pappa;-) så egentligen är det bara att se till att jag har klapparna till julklappsspelet, Liams julklappar och sonens och svärdotterns julklappar..och så förstås en laddning janssons frestelse, för den påstår sonen är så god..och det är kanske möjligt..;-) Men att laga till så många personer det ger mig alltid lite smått ångest, men jag får ju tänka att för typ 23 år sen var några av dessa personer min familj..;-) Så då är det ju lugnt..(?)

 


Fast när jag tänker efter så lagade min sons pappa maten när vi hade gäster, tror faktiskt den stackaren lagade maten även när vi INTE hade gäster..faktum är så gjorde han allting när vi var gifta och det är förstås därför vi INTE är gifta längre..;-)

 

När vi träffades var vi unga 17-18 års åldern och det var hundarna som förde oss samman (vad annars;) vi träffades på brukshundsklubben, han hade Ajack (engelsk setter)

och jag hade Leffy

Min strategi för att undgå allt hushållsarbete när jag bodde hemma var att misslyckas..grovt..och jag klarade det med glans;-) Min stackars mamma bäddade till och med sängen till mig fram till den dagen jag flyttade hemifrån..fatta alltså!! Hur kan man misslyckas med att bädda sängen!?!?!? (o jag SKÄMS när jag tänker på det)  

Faktum är att min stackars mamma steg upp klockan 04 varje morgon för att väcka mig och göra fina smörgåsar att ha med på mitt första jobb som var på pågens..undrar om jag någonsin tackade henne (skämskudde)

 

Därför var jag helt inkompetent när sonens pappa och jag flyttade ihop..som tur var var sonens pappa uppfostrad av en modern mamma efter den tidens mått..han kunde allt;-) och det var väl tur det, annars hade vi gått svältdöden till mötes..

 

Det fina är att vi alltid har kunnat vara vänner efteråt,att vi alltid sett till sonens bästa framför allt eller åtminstone försökt, när kärleken och äktenskapet inte räckte till..

 

Det var nog inte så vanligt att man samsas på det viset ,jag hörde ibland hemska historier om skilsmässor och vårdnadstvister och hat..   Men jag tror det är väldigt viktigt att tänka speciellt när man har barn, att en gång i tiden älskade man varandra och när kärleken tar slut får respekten vara kvar..säkert lättare sagt än gjort för vissa..men vi lyckades hyfsat bra tror jag..den enda som kan säga nåt om detta är sonen..;-) och han verkar vara helt ok..;-)  

Iallafall ska jag då göra jansson åt detta gäng, visserligen gjorde jag det förra julen åt nästan samma gäng, fast då hemma hos sonen och då var det liksom ok..nu är det hemma hos sonens pappa.. det blir liksom lite annorlunda..eller nä, det blir precis på samma vis..;-)

 

Idag tog jag mig i kragen och kastade mig ut för färd ut till stora staden..jag HATAR att gå i stan,jäkla massa människor,trångt och stökigt och NÄ, jag gillar inte att shoppa..

Att jag sen halkade med i shopping hysterin i leksaksaffären det är ju en annan femma..jag önskar jag var miljonär!

Det är kul med leksaker;-)  

Det trista är att det tycker Liams pappa också, så man vet ju aldrig om HAN har köpt mer grejer.. fast han lovade att INTE göra det innan jul..man kan ju bara hoppas! ;-)

 

Några julklappar blev köpta..men jisses vad folk det var redan klockan 13:00 på dan..jobbar inte folk??


 

Den dag jag egentligen tycker bäst om under julhelgen är JULDAGEN.. DÅ är det JULEFRID..det är då man ligger utsmetad över soffan och tittar på julklappar man ev har lyckats roffa åt sig på julklappsspelet och på det man fått från sonen,svärdottern och man tar en runda till på julmaten, är ute på långtur med hundarna och det är så stilla och lugnt..

 

Sen börjar det hopa sig för nyårs helgen och alla kastar sig ut för att smälla skiten av sig fastän det inte är dags och VARFÖR säger jag bara..jag måste vara asgammal för att missa poängen om varför det är så kul att smälla raketer 14 dagar innan själva dagen!! VARFÖR??

 

De började redan i fredags..vi hade precis kommit ut,tyvärr blev jag lika överraskad..Walter var obekymrad men Vincent steppade runt, jag lyckades svälja mina svordomar och fortsatte att gå..vi klarade det rätt bra,det var när det slutade smälla och Vince började gnälla som W blev uppkörd..

Vi får se hur det går..  

Det är naturligtvis hemskt att säga,men jag hoppas att alla dessa jäklar som smäller nu får sig en näsbränna så det svider rejält..(valfri skada)

 

För övrigt kämpar vi på W och jag med träningen och ibland tänker jag HALLELUJA och ibland tänker jag RÖV..det är väl det som kallas flexibilitet eller??


 

Tjingeling!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards