Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Catja Lindeblad - 18 oktober 2012 17:19

Så har då ytterligare ett par dagar svept iväg..och ibland vill man bara stoppa tiden..speciellt om det är på en ledig vecka..annars kan det gå fort..;-))  


I söndags fick sonen sin vilja fram och det blev U.L.L.A.R.E.D...fast jag tycker det är rätt kul jag också..det är ju inte så att jag går omkring och lider..;-))  

Det är väl tre gånger jag/vi har varit på detta köpcenter mecka..och varenda gång har jag tänkt: "nästa gång så.."

För jag känner att jag inte är tillräckligt fokuserad, organiserad..utan kanske fortfarande på planeringsstadiet..och det kan man absolut inte vara i Ullared..där måste du vara fullständigt klar över vem,var och hur..

För när alla människor väller in är det kört..inte en klar tanke kan tänkas och ALLA ser lika galna ut som man förmodligen själv gör..  


Vi brukar dela på oss, säga en tid och sen har vi dom välsignade telefonerna att hålla kontakt med om vi skulle tappa konceptet och INNAN utsatt tid ta en fika för att hämta kraft..

Förra gången var det jag som skickade ett nöd sms..denna gång var det sonen..de är mer fokuserad än vad jag är och var näst intill färdiga..

Själv var jag  fortfarande fast vid jackorna..efter fikat tog vi ett nytt försök..men slutresultatet för mig blev att jag endast klarade av: djuravdelningen,rengöringsmedel,jackor..INGENTING annat..att det var rengöringsmedel som fick mig på fall var rätt konstigt eftersom städning är en bristvara hemma hos mig..men tydligen tycker jag det är skitkul att köpa..  

Så jag missade det mesta av det andra..son och svärdotter var klara LÅNGT innan mig..  


En annan grej som är rätt lustigt är att jag har typ 10 hundjackor..så denna gång ville jag köpa en jacka som jag kan ha när jag går någonstans utan hund..dvs en jacka UTAN en massa intorkat hundgodis i fickorna, en jacka utan tassavtryck trots tvätt, en jacka utan ett antal skitpåsar..och vad köper jag då?..

Jo, en HUNDJACKA..å andra sidan går jag knappt någonstans utan hund..det var åtminstone det jag försökte trösta mig med..


En sorgens dag blev det när jag fick höra att Donna, bästa grannen äldsta hund hade fått somna in..det fick en att tänka på att dessa underbara djur har begränsad tid..man vet om det men man vill inte tänka på det..så ledsamt!  


Denna förmiddag tillbringades på Vellingeblomman..     viss dramatik uppstod när väninnan hämtade..jag har länge haft ett sk överfallsalarm fästad vid nyckelknippan ofta har jag undrat hur det låter..nu fick jag och alla andra veta det..för på något mystiskt vis utlöste jag denna och det var högt MYCKET HÖGT..dessutom satt jag i bilen och stackars väninnan trodde det fläktremmen(?)


Vid fikat fortsatte dramatiken då vi med livet(?) som insats satt under ett äppelträd som hela tiden släppte ner äpple på oss..missade våra huvud i alla fall och med det får man vara glad..;-)  

   

Om man nu är på Vellinge blomman så ska man INTE  missa deras halloween utställning, faktiskt riktigt välgjord och väninnan och jag skrek mer än barnen..åldern?      

En trevlig förmiddag och jag lyckade slå väninnan i shopping denna gång också..fast jag inte köpte lika många saker..


Käglinge efter det och en härlig tur där..  

Nu lite mat och skönhetsvård på katterna..köpte ett "torrschampo" till katterna som nu ska testas!  

Tjingeling

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards