Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Summering..

Av Catja Lindeblad - 13 maj 2013 14:31

En summering av denna helg kan sammanfattas följande: Backen,Käglinge,Hallongården,fästingjakt och fint väder och inte att förglömma födelsedagskalas för den fyrbente..den tvåbente sonen fyller år idag 26 ÅR..ofattbart!!
 


Grupp foton har vi också försökt att ta men jag blir ju aldrig nöjd så fortsättning följer..det är  iallafall ett ypperligt tillfälle att öva på "stanna kvar", "platsliggande"..de flesta skötte det hur bra som helst..de yngsta kan man ju inte begära mycket mer..men de hamnade på bild till sist..;-)    


Hallon gården är en trevlig historia och har ni inte varit där rekommenderar jag det varmt;-) vansinnigt goda hallon pajer och sen är det himla kul att kolla runt i gårdsbutiken..köpte förutom min hallonketchup (ja det är gott) skitgod hallon musli      


Fästing jakten har blivit lite av vetenskapligt stuk och Mayas matte har gått in för detta med stort allvar..vi andra följer med spänt intresse..helt klart ska jag testa bärnstens halsband..;-)    


Mitt syren träd är absolut dött och jag har sågat ner i dagarna två..tänker behålla stammen och några grenar så att några klematis eller nåt sånt ska få klänga..det är tanken..

Tyckte jag hade varit riktigt duktig som sågat utan att det uppstått blodvite..hann väl inte mer än tänka tanken förrän jag satte sågen i armen..men det blev inte så farligt tack o lov..det som var värre är min (nästan) totala oförmåga att använda armarna..rätt ont faktiskt..smart att börja med sånt när man snart ska jobba..speciellt när man haft två veckor på sig..det är JAG i ett nötskal!  

För övrigt är jag väldigt glad över att Vince är en sån snäll kille, speciellt när vi idag hade den ilskna lilla hunden med oss hela rundan..ilsken mot mig, inte mot Vince..        


Vädret har varit perfekt och jag är väldigt glad över det och Vince med, som har fått jaga grodor och badat med kompisar..

En toppen helg med andra ord..            

Tjingeling!

 
 
Martina

Martina

13 maj 2013 19:50

Grattis Vincent!

http://krumeluren.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards