Alla inlägg under maj 2013

Av Catja Lindeblad - 6 maj 2013 22:34

I dag har det varit måndag och det har såklart ingen missat..;-)  

Men trots ledig dag har det varit en sån där skit måndag..en hatar dag..jag hatade att det var molnigt i morse ,jag hatade att jag var för varmt klädd så svetten rann längs ryggen, jag hatade att jag inte kom upp i tid och jag hatade att de tagit bort all kontant hantering på Nordea bankerna, åtminstone hittade jag inte en enda jävla bank med pengar..jag hatade att jag fick betala 60 kronor för att betala från egen bank till Nordea..och slutligen hatar jag Malmö..nä, förresten inte slutligen för jag HATAR att kanal 5 gjort uppehåll på serien Hannibal efter 4 avsnitt p.g.a låga tittar siffror..Men vi då..som tittar, oss skiter ni i..respektlöst tycker jag..

Nu får vi vänta till Juni för att få se resterande..Va fan säger jag!!...HATAR!


Ni fattar att det varit en skit dag!        


Vince var inte på topp han heller, tuggade gräs o mådde illa..förmodligen var det all den dåliga energin som strömmade ut från mig som gjorde honom kass..  


Tack o lov blev jag på lite bättre humör när jag varit ute på tur med Vince..annars vet jag inte hur det hade slutat..;-)  


Sen fick jag också svängt in vid Jägersro och kollat till alla blommor de hade till försäljning vid entrén..det gjorde mig  lite gladare, en klematis blev det..

Har fortfarande inte klurat ut var jag ska sätta den..faktum är att jag hatar att ha en sån liten trädgård och så hatar jag definitivt att mitt syren träd är absolut dött..:-(

 

Faktiskt är det en himla tur att jag ska gå och lägga mig snart och nån klo klippning tänker jag INTE ge mig på ikväll..söta Vince..då kanske jag hade hatat honom också..(NOT;)  


Tjingeling!  


Av Catja Lindeblad - 5 maj 2013 23:50

En ny månad igen och som vanligt blir jag förundrad över hur fort dagarna går...   två nätter jobbade och nu lite ledig tid igen.. dessa två veckor på schemat är dom bästa och ibland  känns det som paus i livet i väntan på dessa veckor, vilket såklart är lite tokigt..  


Grodsäsongen har tagit sin början och Vince var med på premiären..
 

Det spelar verkligen ingen roll om han så varit omringad av fasaner,rådjur, harar eller vad som helst..tror till och med han skippat en härlig bit lever.. GRODOR det är toppen..;-) han kan stå hur länge som helst och spana..


Det är härligt med våren för nu vågar man väl ändå säga att den är här..våren alltså..    

En liten tråkig detalj med våren är förstås att fåren kommer ut till sina hagar..och det kan man förstås inte missunna dom..


Såg fåren redan häromdagen i toarp..där hade jag tänkt en mysig tur runt sjön med en fika paus under ett av träden på andra sidan sjön..men det sket sig och det blev en tur mot Skabersjö gods..där gick jag på vad det visade sig "privat väg" och sen hade jag en silvrig bil efter mig en bra bit..förvaltaren månne??                

Klart dom trodde jag var en del av en inbrottsliga eller nåt.. skum som jag var med kamera och hund..och ryggsäck inte att förglömma..;-)            


Våra små valpar på backen växer så det knakar och även lille Dizel HAR växt även om hans matte inte tycker det   ..fast det märks mest på Gizmo..  


För övrigt blev det premiär på rabarberpaj..dock inte av egen skörd, utan köpe rabarber..men det var jäkligt gott ändå..

Nu är det hopp i säng..  

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards