Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Var är Hugo??

Av Catja Lindeblad - 12 januari 2014 11:28

Man kan ju nästan tro att jag drunknat,för så mycket regn som det kommit nu denna vinter har det väl inte kommit förr..eller??  

Gegga och kläder som aldrig hinner torka grus och andra oidentifierade föremål överallt i lägenheten och jag är så jäkla trött på att duscha Vince..för att inte tala om hur trött Vince är på att duscha..   nån gång har jag bara torkat honom o det är då jag får gratis peeling i soffan..

Blää säger jag bara..nån riktig vinter blir det väl inte eller så kommer det nån gång i mars och då vill vi INTE..


Därför blir det halleluja moment när solen försöker komma fram det är nästan så man faller ner på knä av lycka..o så mycket lättare det är att andas när termometern faller, friskt och lite krispigt..    


Vi har gått en del i käglinge, "glada hundgänget" och jag           fårhagarna är bra för dom flesta hundarna håller sig där inne..inte alla förstås..vissa av våra guldklimpar tycker om att "gå på tur" och dom kör helt efter att "gräset är grönare på andra sidan" definitivt är det mer kaniner utanför och en del harar..  


Fortfarande smälls det raketer och sist jag var i käglinge smällde ung jäklarna av en hel serie med rejäla bomber inte hjälpte det Vince att jag blev helgalen och rusade upp på en av kullarna i syfte att slita dom sönder o samman (det kändes så) därför var det väl tur att det var stängsel mellan och jag var rätt andfådd när jag kom upp..men jag såg dom springandes max 10 år..hur fasiken kan föräldrarna tillåta sina ungar smälla raketer själv?? Kan hända hur mycket som helst...            


I dag kämpar solen igen för att få lysa på oss stackare och det får bli en tur snarast man får passa på..om vi hinner innan det börjar regna igen..  


En ny bekanting har dykt upp på backen..Rolf en trevlig kille, hoppas vi får se mer av honom!    



För övrigt drabbades jag av magsjuka?? när jag för en gång skull var bortbjuden och det var hur trist som helst..

Men så är det..man ska inte utmana ödet, dagen innan pratade vi just om detta onämnbara och vips får jag en släng..kanske smittar det bara genom orden..

Hur som helst är jag glad över att jag redan var ledig och slapp sjukskriva mig och att det gick hyfsat fort över, även om det fortfarande inte är helt lätt att dricka kaffe..;-)    


En liten undran har jag också: Var är HUGO?? Har inte sett honom på så länge!


Tjingeling!




 
 
Tomas

Tomas

19 januari 2014 03:38

HEJ,JAG nöjer mig med att dra runt huse hemmavid ,då jag blivit lite trötter på gamla dar .
Mvh Hugo vov .vov

http://vincentsetter..se

Catja Lindeblad

20 januari 2014 15:03

Åh så fint att höra från dig Hugo..;-)) Vi måste ju hålla koll på er alla..;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards