Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Catja Lindeblad - 21 oktober 2014 10:23

Snart är denna månad också över..   Oktober en favoritmånad,fast i år har den varit rätt blöt och varm..kanske blir november en toppen månad, kanske blir den solig och med krispig kyla..kanske..  

Men nu gör jag det igen, skyndar på det hela

Ibland kan det vara bra att skynda på saker..saker som man behöver få veta för att bli lugn i sinnet..viktiga saker!  


Men än är det oktober och igår sprack det upp och solen visade sig på kvällen..   den som också visade sig var "slaktaren" denna huligan till hund som har skadat så många  

Rädd var jag innan och efter det som hände fina Atlas, är jag skräckslagen, så när jag såg honom där uppe på slingan LÖS och nån ägare såg jag fan inte, så loggade jag ut och gjorde nåt man definitivt INTE ska göra.. jag SPRANG..Vincent och jag.. vi sprang för livet, nu hade vi tur för jag tror inte "Slaktaren" såg oss, för annars hade han ju tyckt det var skitkul att se ett styck hund och människa tokspringa..  

Tur att Vince är så följsam och hängde på mig nära..för han var ju också lös och är det nån hund Vince väljer att morra på så är det just denna hund..huvaligen!!

Vi slutade inte springa förrän vi dundrade in genom ytterdörren.  


Men hur kan man med vetskapen om vad man har för hund låta den gå lös?!?!!

Inte undra på att röster höjs för koppeltvång..inte för dom som verkligen behöver vara kopplade kommer att koppla..det skiter dessa människor i..det blir vi med hyggliga hundar som blir lidande..tvi vale säger jag..  


Denna morgon var en fin morgon utan regn men nu börjar det tjockna på och det blir nog att sätta på gummistövlarna igen tror jag..  


Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards