Alla inlägg den 11 april 2014

Av Catja Lindeblad - 11 april 2014 08:53

Fredag igen och ledigheten börjar naggas i kanten..  

Egentligen borde jag gå upp i tid igen, från början var det för Vince's skull  jag gick ner i arbetstid och började jobba 67%..sen blev det för min egen skull för det var ju alldeles underbart..;-)

Nu fem år senare tänker jag fortfarande att jag borde men jag har förlängt året ut..

Men jag kanske kan ta det successivt och gå upp två nätter..fast då är ju frågan VEM ska få stryka på foten och förlora två nätter..är det här sånt som kallas I-lands problem??  


Vädret är fortfarande gråmulet och det faller ett lätt strilande regn..att det strilar gör inte att man blir mindre blöt..tvärtom måste jag säga.. för att riktigt toppa denna gråa dag, satte jag tvätt tid klockan 07:00..och jadå, 07:30 var jag på plats..att klockan ringt sen 06 behöver jag ju inte tala om..;-)  


Då var det desto trevligare igår när vi sammanstrålade med miljökursen i Skrylle..  

Vince är med som maskot och lite störningsmoment, fast helt ärligen stör han inte så mycket..    

Fast denna gången hette han Dizel ett par gånger i inkallnings moment     och att sitta still o vänta på mig medans jag försökte få kameran att vara ett med mig, det var svårt för vi var ju i SKOGEN och i SKOGEN luktar det så jäkla gott och man måste kolla om det kommer rådjur,hare eller det allra bästa FASAN..           men såklart han är ju inte jakthund för inget..;-) och skogen är hans rätta element i stan är han rätt blasé' men när vi är ute på våra turer då är det nerv i honom och det älskar jag..;-) det är tur vi bor som vi gör..  


Denna dagen får väl förutom tvätt vikas åt städ och andra tråkigheter..fast å andra sidan är det toppen att jag kan..  


Tjingeling!








Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards