Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Catja Lindeblad - 2 juli 2014 10:20

Måste ju säga, och jag tror jag sagt det förr: det är tur att jag inte är i den positionen att jag har snävt med tider..för då skulle jag stressa ihjäl mig.. eller inte.. kanske hade jag varit mer fokuserad om jag var tvungen att vara på plats på ett visst klockslag..   Det måste jag ju naturligtvis när jag jobbar också, men om man tänker att jag stiger upp klockan 08, då har jag c:a 11 timmar på mig..och det bör ju räcka, men om man alltid hade typ två timmar på sig..Usch säger jag bara!


För jag blir ju aldrig färdig!  

Data är den stora boven och sen kommer jag alltid på en massa konstiga saker att göra innan jag ska iväg och så har vi dessa frukostar, i all evighet;-))  


I går kom jag i väg till Törringe, det var inte alls meningen..meningen var nåt helt annat..  

Men man får se det som en del av tjusningen av att vara ledig..

Fullständigt tomt på folk och en jäkla prasslande i buskarna som gjorde att vi hade ett rejält tempo hela rundan runt..:-)  


Har blivit(?) en liten räddhare efter det att en arbetskamrat sa till mig att det fanns mycket vildsvin i Törringe..fast dom där vildsvinen är nog ännu räddare..fast det vet man ju aldrig..;-)  


Som vanligt irrade vi in oss bland småkryp och spindelnät och täta snår så jag knappt kom ut igen och då passade kameran på att ta ett kort bara så där..  


Hoppas verkligen inte att jag går omkring och ser ut så HELA tiden..;-) kanske därför det var så folktomt!  


Min fd arbetskamrat som skrapade lott på tv4, skrapade ihop 50.000 och det är naturligtvis fint..men va tusan när man nu ändå står DÄR.. nog kunde det blivit 5 miljoner eller iallafall 1 miljon..jag menar vad är chansen att det händer igen liksom..men hoppet för en annan växte ju: "Plötsligt händer det..!  


Vädret ser mörkt ut idag eller inte..igår berättade SMHI att det ev skulle bli åska och jag var skitskraj..det blev ingen åska..men idag kanske..  

Meteorolog verkar vara ett bra yrke det är mycket "kanske" och "eventuellt" eller så smäller man ihop sol,regn,moln,åska,storm på en o samma gång, det kan ju aldrig gå fel!  


Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards