Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Catja Lindeblad - 17 juli 2014 23:31

Sex dagar..jag säger bara sex dagar!!

Nu ska jag inte hänga läpp för det, sommaren är ju inte slut bara för semestern snart är det..(hoppas jag;-)  

Det kan ju till och med vara så att då BÖRJAR sommaren..fast jag ska ICKE klaga..om vi bortser från några regnstänk och några rejäla skyfall och åskdunder så har det varit helt ok..och som sagt vad..SEX DAGAR kvar som ska utnyttjas..


Själv har jag gått och funderat på om jag verkligen har blivit en sån där riktig surtant..  

Ta bara här på vårat Konsum..igår när jag gick och handlade, tre småfnittrande sommarjobbande töser..det var ju inte så att dom fnittrade lite grann..det kan man ju stå ut med, då kan man till och med fnittra med...nä, detta var HELA tiden och dom hängde och klängde på varandra och knep varandra i sidan och fnittrade ännu mer, ett o annat gapskratt också framför en äldre dam..(inte jag)  

Så jag blir irriterad..är jag då en sur gammal tant som inte tycker att det passar sig riktigt när man arbetar i affär och är till allmän beskådan..även om dom nu är unga så kan man väl behärska sig lite?? Eller är jag helt ute o cyklar??  


Vet ju att jag har utvecklat låg tolerans mot vissa beteende..;-)och gnällig har jag visst också blivit och pratar högt för mig själv när jag t.ex går i Arrie/käglinge och ser skiten växa på hög från alla idiot människor som finns och har dom jäklarna inte nåt skit att slänga, så bränner dom upp lite grenar eller slår i sönder några bänkar..ja, ni hör ju själva sån kärring jag blivit..;-)    

Men det är inte kul alltså och så klagar man på hundarna!!

Nä, munkorg och koppel på människorna istället det säger jag bara!

Själv har jag dispens och tillhör egentligen hundsläktet..;-))  


Uppretad blev jag också när jag skådar ut över vår backe..VEM har hand om klippningen här alltså??

Kommunen svär sig fri och hänvisar till kyrkan, även om det är kommunen som klippt tidigare..kyrkan hänvisar till LUNDS stiftelse..jamen tjena!  

Men jag tycker ju sannerligen att nån ska veta vem som arrenderar vad..fast det är klart tittar man på andra områden inom kommunen så är det minsann lika illa där!  


Som tur var så tittade lilla Liam hem till sin bitska farmor och fick henne (läs mig) mjuk som smör!    

Denna gång var Liam vaken så gott som hela tiden och vi fick äta i omgångar men inte gör det mig något.. nädå;-) han är en riktigt liten gele' topp..;-))      


Nu får det bli hopp i säng, tidig morgon stundar..morgon träff i käglinge..


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards