Direktlänk till inlägg 17 december 2015

Lille Walter

Av Catja Lindeblad - 17 december 2015 15:36

I går morse vaknade jag av ett konstigt dunkande..första tanken när jag såg honom ligga där, var att han fastnat under korgstolen och inte kunde komma ut

Men så bra var det ju såklart inte..Walter hade ett epilepsianfall och det såg alldeles förfärligt ut med fradga överallt,han hade kräkts sidan om och kanske var det de som utlöste det hela, det vet man ju aldrig

Konstigt var jag lugn,som om jag stod bredvid mig själv och tittade på

Walter vaknade efter ett tag, kände inte igen mig och han morrade..just att han morrade o inte kände igen mig tyckte jag nästan var värst..

Efter en stund verkade han vara som vanligt och vi gick ut så dom bägge fick göra det dom skulle och för jag skulle se hur han var..

Det var fortfarande som om han inte visste riktigt vem jag var och det var den snabbaste kissrundan jag gjort

 

Väl inne blev han sämre igen,tungt att andas och med ögon som jag inte kände igen..


Tack o lov har jag nummer till de bästa veterinärerna och dom var på väg

Nettan från glada hundgänget kom med bil och jag kan säga det var en stor lättnad att lämna över ansvaret till kliniken för även om jag höll mig ovanligt sansad, så ville jag lägga mig på golvet och skrika NÄ,NÄ,NÄ,NÄ


Walter var mycket dålig men proverna visade på frisk hund ingen infektion, ingen feber..

Röntgen visade fläck på lungan,lunginflammation och han hade  lungödem, inget i magen för jag tänkte på alla grenar han tuggat i sig dagen innan..

Dropp och injektioner av allehanda sorter, han låg utan minsta reaktion länge förutom när han reste sig upp och sträckte sin hals för att få mer luft, blodigt skum runt munnen och vid ett tillfälle såg det ut som han slutade andas..

Det var jävligt!


Idag mår han bättre,förändringen på lungan är där fortfarande  det är fortfarande mystiskt det där med VARFÖR..men han mår bättre!


Imorgon ska vi dit igen och deras telefon nummer finns bredvid mig att ringa dag som natt..jag är mycket tacksam!

Walter kommer aldrig mer att bli kallad röv vare sig i tanke eller skrift för mig får han gärna äta upp allt jag äger och har, bara han blir helt kry igen!!


Det hemska är hur fort allt kan gå..från tjosan,hoppsan ena dan till knalldålig nästa..och han har varit precis som vanligt hela tiden..som veterinären sa enligt proverna är det en frisk hund..

 

Det jag inte kan få loss från näthinnan är bilden av W liggandes där skakande och sprattlande och jag sov inte i natt..vet inte om jag någonsin vågar sova igen! Usch!!


-------------------------------------------------------------------------------




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards