Direktlänk till inlägg 30 december 2015

Sista onsdagen 2015

Av Catja Lindeblad - 30 december 2015 10:09

Sista onsdagen detta året..och det har varit mininyårsafton sen några dagar innan jul,för då startade dom upp, ungjä......!!

Så hur ska man kunna planera sina promenader?

Man kan ju inte veta när det smäller och det räcker ju med en för att Vince ska tycka att den där promenaden kan vi skippa, är vi då långt hemifrån är det kämpigt värre

Sen ska då denna kvinna hålla sig lugn o fin och det är heller inte det lättaste, helst av allt vill jag DÖDA, ja precis så.. blir rasande på alla idioter, för det värsta av allt är ju att vissa av dessa gele'hjärnor vill skjuta raketer efter oss och inte bara efter OSS utan efter alla som går och står där ute..det är det nya nu eller det har väl alltid varit så, mer eller mindre..

 

Ambulanspersonal blir beskjutna inne i stan, hemtjänstpersonal likaså..

När fan ska man ta bort detta skit?!?


På många sidor på fb dryftas detta och man kan bara tappa hakan över alla kommentarer.. ett ljushuvud tyckte att vi motståndare till raketer skulle lyfta blicken och tänka såhär: Förbjud hundar som orsakar så mycket rädsla året runt och skiter tungmetaller och antibiotika!?!

Sen vips blev det en debatt om att plocka upp skiten efter hunden,sen tog det en sväng om in i flyktingdebatten också


Om folk bölar så mycket över att inte få skicka iväg tusentals kronor upp i himlen så hade det varit helt ok för mig OM det bara smällde när man "ska" dvs mellan 18-02 för det är då det är tillåtet att smälla på allmän plats PÅ NYÅRSAFTON!!

Annars ska man söka tillstånd och det kan jag ju ge mig sjutton på att INGEN av alla dessa som smäller konstant har gjort..

 

Sen kan jag inte fatta att man låter småglin vara ute själv och smälla, sen vet jag ju (vis av erfarenhet) att man inte vet allt vad ens ungar hittar på och raketerna kan ju ett äldre barn förse dem med eller i värsta fall föräldrarna själv

Men häromdagen var ett gäng ungar ute och smällde på innergården och den yngste var typ 5 år och den äldste högt räknat 10...


Walter har klarat det rätt bra,bryr sig inte så mycket och jag vill och hoppas att det håller och det är väl därför man tassar fram lite på tårna för TÄNK OM dom skjuter iväg en raket efter honom..

Därför blir man också lite skärrad när man möter ett gäng efter mörkrets inbrott speciellt när man hört dom smälla och de kommer emot oss..lättnaden när man hör en av dom säga: titta där är Vince" Sen står ungarna och jag och snackar lite och jag ber dom att inte smälla nu.. Nädå, säger dom vi såg att det kom en hund..dom fattar inte att skadan redan är skedd för den raketen dom sköt INNAN dom såg Vince..men jag är tacksam över att många av ungarna runtomkring känner Vince så man kan snacka med dom..ibland kan det bli motsatt verkan om man ber nån låta bli..så därför håller vi oss i krokarna till detta är över, åtminstone mellan 11-01 innan dess kan vi ge oss på tur..

 

Har provat att sätta in fettvadd i öronen på Vince och en aning bättre blev det..ska bara komma ihåg att ta ut det också mellan varven, hade glömt det, så i morse plockade jag ut dom satt så fint kvar i örat;-)


För övrigt mår Walter mycket bättre och jag hoppas det fortsätter så

Det som känns lite lurigt är att man inte vet varför..nåt EP-anfall tror veterinärerna inte att det var utan nån form av allergisk reaktion så lungan svullnade, klibbade ihop och gav akut syrebrist därav krampanfallet och troligen ett lungödem redan då..(andats in nåt toxin,propp?)

Ett till lungödem nere på kliniken fick han fast då var fradgan rosa färgat kan inte komma ihåg riktigt hur det var hemma, kan bara se framför mig all den vita fradgan då när han låg på sovrumsgolvet

Naturligtvis ältar jag detta, för tänk om det händer igen, för vad var det som gjorde honom så sjuk??

För han kunde ju dött, det sa dom flera gånger och det känns så gräsligt att inte veta

 

Men jag sover nu om nätterna,fast fortfarande kan ett mystiskt ljud få mig att gå i spinn som häromdagen när jag precis gått in för att duscha, hundarna låg så fint och sov i varsin soffa..Men sen..

tre dunsar och jag flög upp och ut (tur jag har nedrullat för det mesta)

Fast det var bara W som jagade M ;-)


Ett gott slut på detta året med hopp om ett väldigt gott nytt!


Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards