Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Järnvägsspår..

Av Catja Lindeblad - 31 december 2015 17:55

Ja,ett sista inlägg får det bli så jag sansar mig och inte går ut o vrider nacken av alla jäklar som smäller just nu..ursäkta språkbruket men ibland är det just dessa ord som sätter rätta känslan på hur det känns.. så SATAN,JÄVLAR,och FAN..

Läste "nånstans" att folk som svär har ett gott ordförråd, inte som man sa förr att det var ett uselt sådant om man svor..

 

Det låter ju bra, inte för jag svär sådär jättemycket men ibland duger inga andra ord som nu till exempel..

 

När min son gick i grundskolan tyckte läraren att han använde lite för många svordomar, så i ett utvecklingssamtal föreslog hon (för det var en hon) att han kunde använda ett annat ord när han blev arg

Hon som för övrigt hette Barbro föreslog "järnvägsspår"..det var ju inte så att vi tyckte svordomar var något bra men nog kunde vi väl båda föräldrar använda något sådant ord, mest var det nog jäklar..  

I mitt tycke inte så farligt men vi har olika toleransnivå..och denna Barbro hade en väldigt låg toleransnivå med allt..synd att jag inte fick träffa henne senare i livet..då jäklar hade ni fått se på järnvägsspår..!

 

Sen har jag testat detta ord,inget vidare kraftfullt tycker jag.. inte då och inte nu, speciellt inte nu..


Men kanske ska jag ändå öppna dörren och vråla JÄRNVÄGSSPÅR!!, om inget annat så är det ett nytt ord i detta sammanhang för jag tror inte de använder det i skolan idag..definitivt inte idag..dagens ord är nog mer könsbundet och grövre


Hundarna ligger o sover trots allt, Walter har kollat upp ett par gånger..

Vi var ute vid 16 en snabb tur för inte sjutton höll dom sig i skinnet då heller..är folk helt vettlösa..?!?!

 

När är det tänkt att man ska kunna gå ut lugnt o fint?? Om c:a tre veckor eller??

Hoppas det blir lite lugnare om en timme eller så, pågarna måste ju ut om dom ska klara sig ända till 03 eller när idioterna slutar smälla JÄRNVÄGSSPÅR säger jag bara!!

 

Vi fick i alla fall en härlig tur i förmiddags, vi drog långt ut på golfbanan där hördes inte en endaste raket..jo lite, fast på håll och då är det ju lugnt..

 

Man märker på Walter att det där med koppelpromenader kan vara nog nu och jag håller med, snart vågar vi nog släppa loss ;-)

 

För övrigt ser jag framemot ett bra 2016 eller jag hoppas och önskar att 2016 blir ett bättre år!


GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR !!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards