Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Security

Av Catja Lindeblad - 11 april 2016 09:45

Dessa dagar som gått sen inbrottsförsöket har verkligen inte varit kul och ändå kom dom inte in, så hur jag varit OM dom lyckats kan jag knappt tänka på..

 

Min tanke på jobb var ju "tänk om dom kommer tillbaka,halva jobbet är ju klart" och visst kom dom tillbaka, fast inte till mig utan till min andra granne på trädgårds sidan och denna gång lyckades dom.. jävla skitungar!

 

Så jag kände att nu var det dags att bli med larm och dom kom fort, så nu har jag bevakning ÖVERALLT, det känns sådär..

Klart att trygghets känslan är större, har till och med ett trygghetslarm så jag kan kalla på biffiga vakter (vet förstås inte om dom är biffiga)

     

Men det där med att en kamera är riktad mot sängen är inte så kul, känns som om dom håller koll på en hela tiden, fast vem tusan tycker det är kul att titta på halvfet kärring?

Men numera har jag nattsärk när jag lägger mig och kammar mig innan jag hoppar i säng;-)

För i skarpt läge hoppar jag INTE halvnaken ur sängen!

 

Första gången jag skulle iväg på jobb ringer larmcentralen redan 21:30 snacka om hjärtrus!

Det kan väl inte vara möjligt tänkte jag

Det var det inte heller, det var M.E.L.V.I.N (kattuslingen) på ett helt år har han inte hoppat upp där vid skåpen över frysen men nu så hoppade han och hoppade på andra sidan så han var väl framme och viftade framför kameran i köket

 

Nu kunde dom ju se att det var han och allt var lugnt, tjejen jag pratade skrattade en del men jag tyckte mest det var pinsamt, fast nu vet jag ju att larmen funkar..

 

00:30 ringde dom igen..han jag pratade med då, skrattade inte..

Förmodligen lyser nån lampa och mina katter är MYCKET noga med att kolla ALLT nytt som kommer in genom dessa fyra väggar..

Vet ju det sen när jag bytte underlägg till deras skålar, det var en annan färg..bägge två hoppade tre meter upp i luften och vägrade gå fram och äta..till sist gjorde dom ju det men efter mycket nosande

Så förhoppningsvis taggar dom ner efter ett tag och accepterar detta nya i vårt hem..

 

I början när vi skulle ut hundarna och jag så var det i princip så att vi sprang ut och slängde igen dörren, det börjar pipa meddetsamma, nu vet jag att jag behöver inte stressa, lite tid har jag på mig innan larmet aktiveras..

 

Det som gör mig mest förbannad är att nån jäkla skitunge har gjort att man dels fått punga ut med mycket pengar och att man ska behöva leva med dessa jäkla kameror..

   

Nu får man ju hoppas att INGET MER HÄNDER för då är det banne mig kört!

 

Grannen ovanför får snart hem sin tjänstehund och det känns ju tryggt det med..

 

Uppe på slingan innan vår backe hittades en väska med lite smått o gott en kofot bla..kan man kanske tänka att det var dessa verktyg som användes till våra dörrar..

 

För att övergå till nåt positivt så skiner solen och det är väl humörhöjande om nåt..

Min trädgård behöver en make over, den liknar en jordhög och jag känner att det inte är lönt alls detta året att sätta några nya blommor.. Mr Walter gör det omöjligt, det gäller att rädda det som räddas kan

Ska försöka lägga ut lite gräsfrö...

   

För övrigt lyckades jag ta mig ut och var på plats i käglinge i helgen  

Vince blir så överlycklig när han får träffa polarna ;-) och det blir jag också

       

Zindy passade på att fixa lite frukost i form av ett kaninben men säg den lycka som varar..

 

I dag måste vi fokusera på träning och åter träning inte jag utan Walter..

Han är en hejare på att hämta saker men nu måste han verkligen fatta att det är när JAG vill att han ska hämta som han ska göra det och inte själv hämta halvfulla juice paket som står på bordet UTAN kork för det vill jag inte ha..

 

Tjingeling!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards