Direktlänk till inlägg 29 april 2016

Cul merde

Av Catja Lindeblad - 29 april 2016 09:28

Det känns lite knäppt när jag böjer mig ner för att plocka upp lorten efter mina hundar och där ligger säkert 4-5 andra lortar bredvid..  

Ibland tar man ju fel och plockar upp fel lort, det känns ju sådär liksom, då kan man ju inte bara slänga ut DEN lorten och gå igenom ALLA lortar för att hitta den rätta..

 

Ibland plockar jag upp ALLA lortar redan från början om jag har tillräckligt med påsar med mig, men bara då..

Vill ju inte riskera att stå där och ta emot utskällning från någon om påsarna tar slut och MINA hundar skiter..

 

För jag tror inte dom tror på mig, om jag börjar med en långrandig förklaring om hur jag plockat upp ALLA ANDRAS skitar..eller så blir jag avfärdad som den dumskalle jag är

 

För hur svårt kan det vara liksom, att plocka upp efter sin hund, det ingår liksom i kittet..

 

Men å andra sidan kan ju inte människan håller efter sig själv heller, det ser man ju på allt annat skit folk kastar omkring sig..vad tänker dom på! Lär man inte sig att det finns papperskorg!

 

Skulle jag kasta nåt så ger jag mig sjutton på att nån hade huggit mig i nacken, en halvgammal kärring vågar man ju sig på

 

Det var som när vi tränade lite på bänkarna hundarna och jag och där kommer en hysterisk halvgammal kärring (som jag) och skäller ut oss efter noter.. smutsiga hundtassar KATASTROF!!

Det gör det ju inget att ungar redan sprutlackerat bänken med diverse FUCK YOU och könsord osv

 

Nåväl JAG svarat henne vänligt vilket förvånade mig själv men ju mer vänlig jag var desto mer förbannad blev hon.. hon menade jag var sarkastisk och ja, får nog ge henne rätt där..

 

Hundarna är utsatta varelser och det finns gott om hundhatande individer nu

Två hundar har blivit sjuka efter vistelse i och runtomkring rekreationsområdet i käglinge..

 

Det ger mig ångest helt klart

Walter har en förmåga att få i sig allt möjligt på promenaden spelar ingen roll koppel eller icke koppel, han sveper in det i munnen med tassen, hade jag inte blivit så sur hade jag varit imponerad..

 

Så det är bud på munkorg för jag vill /måste kunna släppa dom och känna mig lugn med det (vet att det är koppeltvång nu) i ett hundforum skrevs det att hunden inte behövde vara lös och jag måste säga motsatsen, en hund måste beredas möjlighet att få sträcka ut ordentligt minst en gång om dagen..kan säga att Vincent och Walter hade dött i själen om dom inte fått det..sen har vi barnkammartider nu och det måste och ska man klart respektera

 

Rastgårdarna som finns och även dom nya man byggt är alldeles för små, vet verkligen inte hur man tänker när kommunen planerar detta..

Käglinge rastgård är hyfsad och även den som ligger vid jägersro

 

Men om jag ska jubla riktigt så är det den stora fårhagen i käglinge, DEN är perfekt som hundrastplats..

 

Löplina är ju ett alternativ och det använder jag speciellt på W han har inte fattat riktigt hur bra det är att komma på inkallning, eller så är han så smart att han faktiskt har fattat precis..;-)

 

Häromdagen gjorde jag träningsgodis till hundarna, blodpudding och fiskbullar som jag torkar i ugn

Hade skurit upp det och satt in i ugnen på låg värme och ugnsluckan lite på glänt precis som man ska

Går och tvättar händerna, när jag kommer tillbaka har Walter öppnat luckan och käkat upp alla fiskbullarna..

Nu vet jag åtminstone vilket godis som är hans favorit..

 

Träff med Liam har det också blivit nu när jag är frisk från den senaste förkylningen han bjöd på ;-)

Har sagt det förut och säger det igen Liam är lika vild som Walter..;-)  

Senaste skadan var framstupa fall och lös tand och stort blodflöde..visserligen var sonen vild han med, men jag kan inte minnas att det var så många skador, så Liam är nog ett strå vassare..   det är tur jag inte är mamma till honom han hade både haft skyddsdräkt och hjälm och såklart nu tandskydd stackars barn, det kan ju räcka att jag är där och ojar mig lite då och då ;-)  

Denna goding fyller snart två år, det är helt ofattbart

Det som också är helt ofattbart är att sonen snart fyller 29 och svärdotter 30 jisses alltså!

 

För övrigt fick jag klarat av min delegering  och är nu klar för ett år framöver..att gå upp 03:30 och stressa på för att hinna till 07 kan jag väl klara en gång om året  

Det har ju blivit en klar förbättring, från början skulle vi vara inne 3 TRE dagar, vilken pärs!!

Så dessa timmar + medarbetarsamtal i två timmar är helt ok

 

En undran om nåt helt annat har jag! VAR SJUTTON FINNS RAPSFÄLTEN?? Där dom fanns förra året är helt tomt så var finns dom underbara fälten i år då? Nån som vet???


   

Tjingeling!




 
 
Ingen bild

Nins

29 april 2016 22:02

Raps finns utmed 101:an in mot stan. ☺

Catja Lindeblad

30 april 2016 17:43

Tack snälla! Då vet jag var vi ska styra våra steg! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards