Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Önskemål...

Av Catja Lindeblad - 29 oktober 2012 14:03

Det verkar som dagens ungar inte klarar av att vara lediga..

Stenkastning på bussar o bilar och annat smått o gott..

Så mitt förslag är: Ställ in alla lov!

Dom behöver inte vara lediga, faktiskt kan dom få gå i skolan på helgerna också..  


Kan inte minnas om jag gjorde några hemskheter när jag var i den åldern..och det kan väl vara lika gott..att jag inte minns alltså..men en sak vet jag: jag kastade INTE sten eller klubbade ner människor  


November månad är i faggorna..november är en sån där mellan månad..naken och grå..;-))  

Tack o lov då att vi har december efter det och förhoppningsvis blir DEN månaden en månad med massor med SNÖ..nu är det förstås en massa människor som vässar sina naglar efter denna kommentar..men jag ÄLSKAR snö..tyvärr blev förra året inte nån sån där snökaos vinter..;-) vilket jag i år då hoppas få..(undrar var man kan lämna in detta önskemål:)  


Men nu ska man ju inte hasta i väg..oktober är inte riktigt slut ännu..

En semester dag har jag slösat helt i onödan och jag kan väl säga att glad över det är jag INTE..

Balkong renovering på gång..lapp i brevlådan två dagar innan nämnda uppgift skulle utföras..och jag skulle jobba och det går ju inte att sova när de skall stå utanför mitt sovrumsfönster och riva ner en balkong..lördagen skulle dom också vara på plats..en stilla bedjan på jobb och semester ordnad..kom dom då...NÄ!!  


Ingen av dagarna..dom höll till vid nästa granne som också hade väntat i dagarna flera..nu återstår det ju bara att se NÄR dom kommer till mig..trist läge, för snart är det dags att jobba igen och jag VILL INTE slösa mer semester...  


Det är en av nackdelarna med att jobba natt..en annan nackdel är att folk inte tror man behöver sova alls, som om ett nattpass är en parentes, det räknas liksom inte..som en förälder sa till mig när sonen gick på dagis: så skönt för dig o arbeta natt, då behöver du egentligen inte lämna din son på dagis"...nä, men hoppla då..klart att man kan jobba 10 timmar sen vara vaken hela dagen och sen kör vi natt pass till..lätt som en plätt..eller hur?

 

Lite så tänker faktiskt folk fortfarande..det kan man ju bara se hur man lägger möte på jobb: 13:00..vilket innebär typ 2 timmars sömn..


En krispig, solig, härlig helg som fick humöret på topp..      

Var i käglinge och mötte årets suraste tant..hon gick bakom oss och Vince var lös, vilket fick mig att tro att det var därför hennes mungipor hängde ner mot halsen..in i långa får hagen och ännu surare var hon  

Tack o lov var Vince nära mig för när vi kom upp över kullen så var fåren där..massor med får..

Man brukar alltid kunna se om deras vattenskålar står där, det är liksom tecken för att de är på plats..nu INGENTING..och härom dagen när vi gick där var dom inte där så..

     

Nu tror jag väl inte att Vince hade förvandlats  till en blodtörstig best och bitit får..men han hade säkerligen jagat dom om dom fått för sig att börja springa..och det är illa nog,jäkla surtant som inte sa nåt!!


Fine Dante har börjat komma upp på backen och vi hälsar honom välkommen..;-)          

Valpar är det gott om lite här och var..träffade en söt liten kille vid namn Max en liten "olyckshändelse" mellan papillon och pudel..gudasöt!!  


För övrigt har vi firat T som äntligen(?) blivit vuxen..vi lyckades överraska och hade  en trevlig kväll där vi drack upp allt hennes vin och ost därtill..;-))  


Nu är det dags att göra lite nytta..kanske lyckas jag med att plocka in den GIGANTISKA högen med tvätt som ligger på min säng..  

Tjingeling!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards