Alla inlägg den 9 december 2012

Av Catja Lindeblad - 9 december 2012 23:06

Så var denna helg snart till ända..och förutom att näst intill krossat en tå,   har det varit en behaglig helg..och SNÖN den har ju kommit..fast jag är inte riktigt nöjd ändå, för jag vill ha mer mycket MER..men för tillfället får jag väl sansa mig och gilla läget..;-))      


Fredagen tillbringades till stor del på Katrinetorps vackra julmarknad..          

Ett tag sen jag var på julmarknad där, så först tyckte jag att den hade blivit mindre..det var innan jag faktiskt fattade att det var ju INOMHUS alla marknads stånd befann sig..;-)) utomhus var det ett par små hus innehållande brända mandlar, korv och jultomten..

Men INOMHUS var det hur mycket som helst..och jag shoppade loss..ÄLSKAR sånt här..alla syltburkar, olika marmelader chutney och allt annat som jag sen sätter i kylen längst in och glömmer bort..;-)

Fast inte denna gång..NÄ, absolut INTE..denna gång tyckte jag att jag köpte bra saker..        

PÅ morgonen denna dag var dagen då jag körde min lilla tå rakt in i bordsbenet..och om ingen hört mig säga hemska fula ord så var detta denna dag att höra allt detta..för det gjorde nåt så jäkla ont..

Tyvärr missade jag att kyla ner min tå, utan gick helt käckt iväg för att shoppa loss på ovan nämnda julmarknad..min tå var inte grann när jag kom hem..tur då att jag har min vårdhund..  


Nästa dag var ingen rast o ingen ro för då var det Köpenhamn och min tå fick hänga med då också..  

Underbart vackert och himla trevligt med son och svärdotter..                

Käre Vince fick tillbringa en dag med Cocotösen..


Idag har det varit rätt så nära en snöstorm och DÅ kan man minsann INTE vara inne..;-)                  

Så vi har travat backe upp och backe ner..och i kväll var det goda lussebullar, nybakat bröd och glögg hos väninnan..  

Må ju säga att en trevlig helg har det varit..;-)


För övrigt har Sessans matte också sett  "backe räven" fast hon envisades med att säga vargen ett par gånger..;-)

Så nu är det minsann till att smyga omkring där uppe på backen för JAG vill också se räven..fast på avstånd..lagom så att han/hon fastnar på ett kort..sen kan det räcka..;-)


Tjingeling!!  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards