Alla inlägg den 15 december 2012

Av Catja Lindeblad - 15 december 2012 16:29

Så då gick jag äntligen(?) i mål då..efter haft diffusa förkylnings symtom och ont både här o där..gick jag över målsnöret med max temp 39,2..  

Det var den kyliga luften som knäckte mig, att andas ner denna när jag i rask takt gick till ett personalmöte fick min röst att låta typ annorlunda när jag efter ställd fråga skulle svara..blev lika förvånad själv och om jag klagat på nån hosta innan så var det bara en mildare version av vad som komma skulle och jag som aldrig fryser låg med tre (3) tröjor och tjock filt och hackade tänder..frossan resulterade i 39,2 och mer blev det inte men det räckte, det gjorde det sannerligen..så det var bara att titta länge och ledsamt efter det som jag har undanstoppat..man förlorar alldeles för jäkla mycket alltså på att vara sjuk..  

Frisk är jag inte..men bättre..ingen feber idag och jag hoppas det håller..stackars Vince har fått korta turer, men tack o lov att man bor som man gör och att Vince är en kille som springer hela tiden..hans sökradie är STOR..;-) vilket innebär att jag kan luta mig mot ett träd och Vince springer o springer tills han efter att ha sökt över ett område kommer tillbaka och vi går hem..;-)  

Sen i onsdags har jag ätit en..pizza..och god var den inte, dessemellan har det handlat om fil och risgrynsgröt..idag har jag orkat göra mat så det finns hopp för tanten..;-) kanske har man till och med gått ner nåt hekto..det skulle passa förträffligt inför den kommande julhelgen då man (läs jag) utan minsta behärskning VRÄKER i sig hur mycket som helst..

Vilket får mig att gripas av panik, den stundande julhelgen alltså..INGENTING är gjort..som vanligt får man väl tillägga..det är som förgjort, jag är för evigt dömd till att göra ALLT i sista minuten..      


Nu är det ju inte så att jag inte VET vad jag ska köpa/göra..nä se det vet jag..nästan..och vi är ju inte heller den största släkten..men iallafall..jag TRODDE att jag skulle klara allt så fint i år..måste ta en funderare vad som gick snett förutom denna lilla sjukdomshistoria..fast det är inte lönt förstås, blir inte ett dugg klokare av det..

Sänder en tanke till bästa kamrater som verkligen bad mig ringa dem om det kärva till sig i detta snörvlande..sånt värmer i mitt hjärta..;-)  

Vilket får mig att tänka på MIN förmåga att be om hjälp..det är nåt av det svåraste jag kan göra..och det är ju rätt knäppt för det borde ju vara det lättaste..

Det är INTE lätt att vara människa..inte är det lätt att vara djur heller..ännu värre för djuren, när jag läser den ena statusrapporten till den andra, från en jag har på FB, det har gått så långt nu att jag är färdig med mänskligheten och blockar hennes inlägg för jag INTE orkar med att se hur illa människan behandlar det finaste som finns, djuren..och jag lovar, det är VIDRIGA bilder..och det är svagt, mesigt att inte orka se..men jag blir så ledsen och förbannad och kräk färdig och vill helst gå ut o MÖRDA..


Bekymrad blev jag en av dessa kalla nätter när "min gästkatt" satt här utanför..nu vet jag att hon "tillhör" någon..men denna "någon" hade henne inte inne, denna svinkalla natt..hade jag inte haft mina "pitbulls" katter, så hade hon fått komma in..för det hade blivit slakt sanna mina ord..och jag är inte helt säker vem som gått segrande ur den striden..mina katter är inne katter, bortskämda.. och har ingen aning om ful spel i det hårda livet ute..pitbulls katt eller inte..;-)  


Fritidsgården är stängd p.g.a av mordhot och det får mig bara att återigen tänka vart vi är på väg..

Då väljer folk att fokusera på pepparkaksgubbar..sicket trams!!

Skulle och har aldrig tänkt på pepparkaksgubbar som nåt annat än pepparkaksgubbar och sånt gör att det blir ännu mer irritation och hat..,ja du milde..


Nu blir det mat och ja, jag är hungrig..det går på rätt håll..;-)  

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards