Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

Dag 4 i Juli..

Av Catja Lindeblad - 4 juli 2014 22:30

Denna dag har varit en strålande dag med sol från blå himmel och vi tackar för det, fastän vi tyckte det var för varmt..men inget sånt ord har kommit över mina läppar(tror jag) om det de har gjort har det varit helt oavsiktligt..;-)

För när nu sommar Sverige visar sig så från sin bästa sida vore det ju rent ut sagt knäppt att klaga..  


Vince fick sin årliga spruta och jag vet inte precis om han tackade mig för det..

Visade upp ögat där det i undre ögonlocket växer en liten knuta(?)

Den skulle vi hålla koll på och OM den börjar växa så får den tas bort..hoppas verkligen inte den gör det,den verkar inte störa honom än..så vi hoppas på det bästa!

Att operera ögon känns otäckt!  


Väninnan hemma igen och brun som en pepparkaks-gumma..;-) En tröst för mig är ju att sånt försvinner fort..;-))

Hon hade hur som helst haft härligt och det är jag glad över.. det behövde dom minsann alla tre  


Gårdagen bjöd som hjärtrusning de lux..

Släpper Vince som vanligt där uppe på slingan och hans svans sätter igång att "vispa" och när den gör det, då vet jag att det är nåt på gång..fasan eller kanin det är väl det som finns där uppe har man ju tänkt..räv har nån också sett..  

Vince kommer till mig när jag kallar så jag tänker inte mer på det..vi kommer ut på backen och mitt framför näsan kommer den, ett ungt rådjur..  

Både den och Vince stannar..och jag hinner fram till Vince innan rådjuret ger sig i väg..

På alla kurser man har varit på så får man höra "upprepa inte kommandon"..  

Men vet ni det var precis vad jag gjorde: Stannastannastanna!

Det visade sig  att både rådjur och hund hade gått samma kurs och fattade trippel kommando..  


Var i käglinge och det finns inget som gör mig gladare än att se dessa grindar öppna..   Fritt fram alltså..träffade på Jolanta och Bonzo..  

Jolanta är av den rasen förutom setter som jag tycker är fantastisk vacker

Bonzos matte hade hembakt hundgodis och jag måste ju bara få receptet för detta gillade Vince och när HAN gillar nåt då bara måste man ha tag i det liksom..  


Väninnan och jag var och handlade ihop idag och det var ju skönt att slippa släpa varor på bussen..jag hade till och med lyckats knåpa ihop en inköps lista..;-) fast jag föll utanför ramen ett antal gånger!  


Imorgon kommer alla mina barn och det ska bli härligt!

Hoppas,hoppas vädret visar sig från sin bästa sida då med!

Förhoppningsvis blir det väder för en morgontur/dopp också!
 

Tjingeling!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards