Alla inlägg den 18 september 2014

Av Catja Lindeblad - 18 september 2014 18:18

Dagarna rullar på och i måndags var vi på återbesök på djursjukhuset..  

Vince sträckte fram tassen som den lydiga hund han är och blodprov togs..

Tyvärr hade det inte gått ner så mycket..MEN det hade inte gått upp heller och det var glädjande..  


Måste tänka positivt,har kommit på mig själv med att vara jäkligt negativ och tro det värsta om allt och alla och det får jag ju bara sluta med..  


Ett exempel: ett inlägg om en fantastisk busschaufför som kör en rullstolsbunden pojke och hans far..i detta inlägg frågar Skånetrafiken den personen som delat inlägget vilken buss och tur detta var..min spontana tanke var: "Svara inte för då åker busschauffören dit"! ..en annan person tänkte likadant som mig och skrev detta och han fick minsann svar på tal!

Rätt många hårda ord till denna "negativa" människa och eftersom jag också tänkt så, var ju liksom orden även riktade till mig på nåt sätt

Så nu vet jag hur jäkla negativ jag är..  


Händelsen med Vince har verkligen satt sig i sinnet på mig och eftersom förgiftning fortfarande är på tapeten så är det det enda jag tänker på..att det är nån jäkel som gjort detta med flit och lagt ut nåt skit nånstans..om man bara hade fått veta riktigt bestämt..  


Människor är ju rätt hemska det vet man ju, även om man är en positiv människa måste man väl nån gång öppna ögonen och se all jävelskap..jag har också fått veta hur dum jag är också..jomenvisst i samband med valet för det kunde man ju läsa överallt hur jäkla korkad man var som röstade bort Reinfeldt och att vara sosse var väl nästan lika illa som att vara Sverigedemokrat..men bara nästan..  


Lågutbildad o dum i huvudet jo men visst för det är man ju när man är undersköterska alltså lågutbildad eller?? Kanske dum i huvudet också för att ställa upp på människan och försöka göra det gott och bra..så hade jag röstat på moderaterna så hade jag varit i en helt annan kategori..Allt sånt här kan man läsa lite här och där..mestadels på FB..  


Kan väl gott säga att jag tycker alla partier är lika kassa mer eller mindre..men fick ju ta det parti som står närmast mina tankar och sen blev det lite av gammal vana..en gång socialdemokrat,alltid socialdemokrat typ..;-))

Så nu vet ni hur lågutbildad och dum i huvudet jag är..;-)  


Var inne om apoteket idag för att hämta ut det sista paketet Losec till Vince 100 tabletter= 866 riksdaler..jo jag tackar jag..fast med den halsbrännan jag fått efter denna händelse så kan ju jag ta dom också..  


För att avsluta med nåt positivt så har det sannerligen varit några fantastiska dagar med sol och värme..  


Tjingeling!!












Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards