Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

På tur..

Av Catja Lindeblad - 6 januari 2015 16:01

Kennelhostan verkar ha fått ett rejält grepp om hundgänget..senast att bli sjuk är Boris,att inte Vince har drabbats ännu, kan vi väl tacka all denna konvalescent som drabbat honom..men än är det inte läge att ropa HEJ..Nä då, vi bidar vår tid, inget mer skit tack!  

Tycker vi har haft vår beskärda del -14.. så mycket att det räcker hela 2015 ut..eller åtminstone tills det är pengar på försäkringen igen;-) För med Vince är det inte den lätta vägen han väljer, det blir alltid lite mer så att säga..

Så skulle han få kennel hostan så kan jag ge mig sjutton på att han får lunginflammation..

FB är ju på gott och ont men jag läste precis en gift varning igen i Husie..så nosen högt upp Vince..den vägen har vi vandrat..ICKE en gång till!!

 

Igår var det tänkt en tur till Gyllins trädgård, men eftersom jag är en virrpanna och gick åt det andra hållet dvs åt det hållet bussen INTE går..när jag väl kom på det, svepte 170-bussen förbi mig i express fart..

Så det blev Bulltofta istället och det var väl inte fy skam med en 5 km runda där istället..det är ju lite av tjusningen av att vara en virrpanna, man vet inte alltid var man hamnar!

               

Idag tänkte jag mig detsamma..men glömde bort att denna dan räknas som söndag och bussen skulle komma om 45 minuter och inte fasiken står jag/vi och väntar i 45 minuter..   Så det blev lindängelund och Katrinetorp..inte fy skam det heller och det var bra ända fram tills vi går in i Millienium skogen och där inne är det folk med "såna där" hundar lösa..:-( vi sprang gatlopp ut genom den skogen..jävla skit säger jag bara!!

       

Kanske var det toppenhundar men jag stannade inte för att ta reda på det..

Ribban var redan lagd i går kväll när jag stötte på "slaktaren" lös och det mina vänner är INTE en hund som ska gå lös!

Som tur var så hade jag inga brillor på mig och höll mig lugn och fin..stannade upp när jag såg folk och lös hund, väntade in tills hunden blev kopplad, sen gick jag emot och snacka om pulshöjning när jag såg vilken hund det var..tack o lov var killen som äger hunden på sitt bästa ansvarsfulla humör annars kan han ju skita i att koppla överhuvudtaget..men han gick med sin familj, kanske därför..han till och med tackade när vi passerade varandra..Vince morrade,han väljer alltid fel tillfälle att morra..              


Hade tänkt plocka ner julen i kväll..men väntar tills imorgon eller övermorgon..det är rätt mysigt med ljusen


Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards