Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

En Januari måndag..

Av Catja Lindeblad - 26 januari 2015 17:22

Det var minsann tur det bara var två nätter jag skulle jobba detta pass..för tröttare varelse än mig får man banne mig leta efter..ja, det skulle vara Vincent då förstås..

Säkert är det vädret som påverkar och det faktum att jag inte har vett att gå och lägga mig i tid när jag är ledig och inte hade jag vett att gå och lägga mig och vila den dag jag gick på heller

Så med andra ord är jag helt vettlös..;-))  


Vettlös kände jag mig när jag såg en bild på FB om det nu stämmer det alla kommenterade om bilden så är Vince syster parad..men kanske var det bara en bild på två setter rumpor;-) men jag gick igång och valpsuget flödade genom min kropp..jag bara menar att nu är det precis sista momanget om jag vill att Vince ska orka med en valp, för han,denna bästa vän fyller 6 i år..  

Åh vånda,vånda!!

Varför kan inte livet och besluten vara enkla?? Varför är jag inte miljonär och har gått i pension?? ;-))

Varför är jag en fattig undersköterska och har en chef som åtminstone för två år sen tyckte det räckte med EN hund på boendet..ja, VARFÖR!  

Fast om jag nu lägger fram att vi måste ha en efterföljare till Vince och det tar ju tid att träna och Vince måste vara hans läromästare..ja, då kanske chefen ger vika..;-))

Kanske ska jag inte tänka så mycket utan bara göra det, så står det ju överallt när man öppnar FB "just do it"!!

     

Vädret gör både Vince och mig deprimerad..detta jäkla regnade..geggit,blåsigt och råkallt och regnet som piggar i ansiktet..  

Naturligtvis satte det igång ordentligt när vi nästan var framme i käglinge och jag kände att jag inte var helt rätt klädd..(som vanligt)

Men skam den som ger sig,vi kämpade på..  

Övervägde att släppa in Vince på tomten till det nybyggda huset bara för att retas,men så tänkte jag på vad folk berättat för mig..mannen som bor där hotar att sparka hundarna och inte var han så trevlig till en i hundgänget..ja, jag fattar, det är INTE kul om han har främmande hundar som springer in på tomten i tid o otid..det fattar jag absolut! Men man kan säga saker och ting på på lite olika vis och att sparka!! Nä, fan du "gubbe lille" då hade jag blivit sådär som jag kan bli;-)

Sen ska han tydligen vara veterinär men inte vill man väl gå till en sån veterinär som vill sparka hundar:-(

 

Så vi gick förbi huset och tomten i rask takt och det var inga kaniner som ville locka Vince till ett tokspring in på tomten;-)

 

Däremot kunde lite godis locka Vince till att klättra i träd..jag tappade hakan några sekunder faktiskt.."sågspåns" godis som han aldrig har gillat förut gör honom tossig.."lamm o ris" och nåt annat som inte ser så inbjudande ut det är smaskens numera enligt Vince  

Så nu kan man nog köpa vad som helst..han kommer att äta!

 

I morse lade jag en bit bröd på maten.. oj oj mumma sa Vince och slök allt på några mikro sekunder..ja du milde!

Behöver ej länge köpa leverpastej;-))

 

Imorgon är det premiär o lite hjärtklappning har jag;-)

Imorgon passar jag Liam och må kraften vara med mig;-))

Men vad tusan jag har ju fött upp sonen min och det har ju gått bra, så ett par timmar med gullplutten ska väl gå prima!  


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards