Alla inlägg den 18 augusti 2015

Av Catja Lindeblad - 18 augusti 2015 09:36

I morse kom dom..vissa med hoppande steg, andra släpade med fötterna,vissa såg glada ut och andra sura..(helt beroende på ålder)

Skolan har börjat!  

Kanske det var det därför några körde in en bil genom dörren till skolan härom natten..allt för att slippa,men dom fick tji..;-) Ett helt sommarlov till ända..tusan vad fort det gick!

 

Ett till 1-års kalas blev det i helgen när lille Gabriel fyllde år..två månade skiljer de båda åt Liam och Gabriel..;-)    

Fina pågar..Gabriel har även hunnit bli storebror trots sin låga ålder;-)

En till fin påg

   

Vince hade återbesök igår och nya prover togs..hoppas nu dom är bra så jag kan andas ut för denna gång!

Walter fick sista sprutan så nu är han också klar

Vikt på W 18,9 kg och Vince 38,8

                 

Walter fortsätter att äta upp mitt hem;-)

Härom natten lyckades han kravla upp i sängen och det är gott o väl..Vince ligger där redan och W är välkommen han med, men innan har han varit fullt nöjd med Vinces biabädd (sin egen har han för längesen tuggat upp) men nu så..  

Lite senare vaknade jag av ett tuggande och slitande och det var min madrass som höll på att gå åt..så då åkte W ner..

 

Har helt klart varit bortskämd med Vinces försiktighet med andras saker även när han var valp, sina egna saker tuggar Vince fortare än kvickt..köpte en boll som var så hård att jag tänkte att det "finns inga möjligheter" tjugo minuter ungefär sen var den bollen i boll himlen..  


Så jag längtar tills dom där förfärliga tänderna tappas o W kan bli som en "vanlig"(?) hund..vad som sen är vanligt tja det är ju olika;-))

 

Igår på veterinärkliniken skötte dom sig så bra.. Vince sköter sig förstås alltid och sträckte fram sin tass för blodprovet..;-)

Även Walter fick en skopa beröm "ovanligt lugn valp" nu är han ju inte sådär jätte lugn hemma och det var väl därför jag inte tickade igång direkt..men sen så blev jag orolig "tänk om han inte är frisk" typ..som sagt jag är född orolig och lär väl dö orolig..  

Fast jag var nog inte så från början men kan nån klandra mig..Vince har verkligen pressat mina nerver till det yttersta med allt vad han har haft..  

Så när han var lite kass i magen i fredags så blev jag snudd på hysterisk...men förmodligen var det den där ostmackan som en vårdtagare mycket hastigt tryckte in i käften på Vince..nu behövde ju hen inte trycka in den precis, Vince är mer än villig när det vankas godsaker..och alla damer och herrar på jobb tycker ju det är för sorgligt när jag försöker begränsa intaget.."klart hunden SKA HA"!!  

Inte helt lätt det där..

W har inte fattat tiggeriets fördelar ännu och JAG tänker inte upplysa honom..;-)

 

För övrigt är vi lediga och jag hinner ingenting! ;-))


Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards