Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Catja Lindeblad - 25 augusti 2015 17:01

Det är klart man ska vara försiktig med vad man önskar sig, så när jag önskade solen åt helsike menade jag ju inte att det behövde regna..    

Men regnade var just vad det gjorde..inte med en gång, nä då..

Vi hann komma in i Käglinge och jag gick klädd som om det var typ 40 grader dvs inte mycket kläder alls..på ett sätt var det ju rätt bra,som en härlig dusch(?) ungefär..fast jag är ju en gnällig jäkel så jag gnällde ju för detta med, när vi skulade där vid grodans hus..  

Inte gav regnet med sig heller så det var bara att gilla läget och tänka att man kan ju bara bli blöt..

 

Precis som det brukar vara blev det uppehållsväder när vi kom hem och jag tror banne mig solen tittade fram nån timme senare..

 

Men trots detta trista väder var det en härlig tur och trots bristen på glasögon på näsan kunde jag på flera meters håll känna igen en setter..det är så roligt att träffa på en av samma ras som sin egen och det är inte ofta kan jag säga;-)  

Castor var en 2-årig hane av jakt varianten och dessa är nättare i kroppen och mindre päls och smalare i ansiktet, min första setter Leffy var samma typ, inte för han var mer hågad på jakt.. tvärtom måste jag säga, han var nog den som var minst intresserad av dom settrar jag haft ;-)    

En trevlig kille Castor och hans människor var precis som jag överglada över att träffa på andra settrar i Käglinge

 

En tur på backen idag och rymmarWalter fick finna sig i att gå i koppel..linan kom inte med, den fick ligga på tork eftersom jag glömde bort att tömma väskan..(smällar man får ta)

Igår stack han ifrån mig x flera, ivrigt ätandes fårskit och den känslan inom mig vill ni inte veta..kanske var det tur han stack;-))  


En ny bänk har blivit utplacerad allt för ungarna ska kunna hacka sönder nåt (min negativa sida) alldeles bredvid björnbären..så nu kan man SITTA och smaska björnbär, få se hur länge den får stå hel (min negativa sida igen)

Walter var inte så förtjust att ställa upp på bild, lite läskigt att sitta på bänken..

 

Istället för att sätta ut bänkar skulle man ju kunna klippa gräset ordentligt istället..fattar verkligen inte varför man inte klipper ALLT däruppe på backen, så man kan nyttja HELA grönområdet..och hela området ner mot fotbollsplanen är rena rama vildmarken och det kan förstås ha sin tjusning men INTE där..undrar vad Malmö kommun skyller på tro? 

Sist påstod de ju att det var kyrkans mark och skickade några kartor och på dom tillhörde golfbanan också kyrkan och det tror jag ju inte;-)    

Den plätten som tillhör kyrkan har en låg mur runt sig och ligger längre ner..nä, det handlar om budget tror jag,(eller lathet) fast kan det kosta så mycket mer att ta ett par extra vändor med gräsklipparen??

 

För övrigt kämpar vi på med det här med att INTE ta nåt från marken utan ett "varsågod" och INKALLNING..!!


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards