Direktlänk till inlägg 17 mars 2016

Ad interim..

Av Catja Lindeblad - 17 mars 2016 18:08

Det är ju klart som korvspad precis som en lärare i datateknik utbrast efter varje mening när jag var på kurs och skulle lära mig hur det går till där i cyberrymden, att det går INTE att säga att allt är ok för då kommer den där käftsmällen..

 

Fast å andra sidan ÄR det nog så här det ÄR med EP hundar, anfallen kommer även med medicin, ibland är dom mindre, ibland blir dom stora och det är här jag måste bara go with

the flow eller hur man nu säger..

 

Igår morse fick Walter ett stort anfall,så pass att jag öppnade upp en Stesolid, fast när jag väl gjort det avtog  anfallet..egentligen är det nog jag som behöver lugnande, jag blir så ledsen, upprörd, förbannad..för Walter, för mig själv, för min OKOMPETENS, att jag inte klarar av detta..jag känner mig kass, oduglig som hundägare och jag sänker mig själv långt ner under ytan..  

Stackars Walter! Varför du??

 

Tänker ofta på den veterinären på djursjukhuset som sa "det får inte bli en belastning" en BELASTNING?!? Vad är en belastning?  

Det är klart det blir en belastning..jag vågar inte lämna honom, gör jag det (för att handla) så har jag ångest att jag ska hitta honom död när jag kommer hem..men vi måste alla leva, så jag försöker tagga ner för hans skull

Att han sen dessutom är en hund med hög energi, lite ADHD stuk över honom gör att det inte är helt lätt och har man dessutom haft en hund som Vince de sista snart sju åren så är det minsann svårt att ta denna busiga, underbara, påhittiga varelse som faktiskt är riktigt rolig


 

för Vince är ju så lätt och det är INTE Walter för han ÄR Walter..om jag bara kan se förbi denna jävla sjukdom.. EPILEPSI.. och SE Walter, se honom utan att tänka på ångest, DÖD..jag är väldigt tacksam för att jag har bästa veterinärkliniken AlfaVeta nära mig, där jag kan gå ner och snacka av mig och få lite peppning..för det är INTE lätt att leva med en EP-hund,att inte veta när nästa anfall kommer,för att dom kommer, det gör dom..

 

Anfallet i onsdags morse var en besvikelse på många sätt..jag tänkte o trodde på Fenemal "Nu fixar det sig typ" ett litet som sist, med huvudskakningar det kan jag fixa..men nu blev det ett rejält.. jag hade öronproppar i för jag hade inte sovit så bra på så länge..jag hörde hans andning, det var inte ok..så jag tände lampan.. där var han då min fine Walter med skum runt munnen och fladdrande ben, det är jävligt att se..Nu vågar jag inte ta öronproppar mer, jag förbannar att jag gjorde det..kanske hade jag hört honom tidigare....tur att han inte drattade ner från sängen..  

Eftersom han har kluster så väntade jag på fler anfall men dom kom inte..

Så vi åkte hem till barnbarnet..tåget fixade jag inte, så sonen hämtade..

 

Medicinändringar blev det.. fast jag vet att anfallen kommer att komma ändå..det är liksom bättre att vara negativt inställd för då blir det toppen om det går vägen..det är en lurig sjukdom..Epilepsi ..  

Det är alltid skönt att få tagga ner hos Liam, han tar ner en på basic liksom..tro inte att du är nån typ..                

Farmor tex ..nu har han ju redan fått en påskpresent..   men säger han inte farmor nu alltså, så ligger han pyrt till.. ;-)


 

För övrigt har jag jag inget mer att säga.. mer än "hoppas vi överlever typ"..

 

Tjingeling!



 
 
Ingen bild

annie

18 mars 2016 09:27

Hej, tack för en bra blogg! Hittade den för att jag funderar på att köpa en setter. Ledsen för din skull att Walter har ep. Skulle ketogen kost kunna hjälpa lite tillsammans med medicinen? Vet att det hjälpt barn med svår ep att få ner antalet anfall.

Här står lite:
http://www.sundhundmat.se/blogg/faerskfoder-och-epilepsi.html

Med vänlig hälsning Annie

Catja Lindeblad

18 mars 2016 09:35

Hej
Tack ska du ha, det ska jag ta och titta på, allt är värt att pröva! Settern är en fantastisk hund;-) W är min fjärde

 
Ingen bild

Jan

24 april 2016 11:36

fick du mitt meddelande som jag skickade i går?
är inte så van
Jan

Catja Lindeblad

24 april 2016 20:28

Ja tack det fick jag ;-) jättesnällt!
Ha det gott! Hälsa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards