Direktlänk till inlägg 27 mars 2016

Sommartider..

Av Catja Lindeblad - 27 mars 2016 09:31

Det finns nästan inget härligare än att höra tranorna, dels är det vår i sikte sen låter dom så exotiskt ;-)  

Igår hörde jag dom hela tiden, såg dom också för den delen

Våra turbytes nätter är nu arbetade och jag är helt oskyldig, en extra natt blev det med, vilket innebär att EN säger EN natt ska arbetas..sen kommer där ju en helg förstås men det är en annan femma det..;-)

 

Har svurit ve och förbannelse över Skånetrafiken, missade bussar,uteblivna bussar, försenade bussar..hur svårt kan det vara liksom..??  

Det där med körkort hade inte varit helt fel..

Det tänkte jag också när jag ÄNTLIGEN fick tummen ur arslet och gick och beställde biabäddarna som ska vara på jobb, att det dröjt har ju olika orsaker dels glömska dels att jag i omgångar inte velat lämna W  

Men nu så, dom kommer i nästa vecka och då hade kombon körkort OCH bil inte varit fel för jag kan liksom inte se mig med två hundar och två stora biabäddar på bussen..

Det blir till att jaga upp nån med bil;-)

 

Solen kom till sist och vi har varit en del i Käglinge igår hade jag turen att stråla samman med en från "glada hundgänget" det är ju det här med tidig morgon,jag är förvisso uppe 06 vareviga dag för W ska ha tabletterna men sen är det mat och allt det där, så oftast blir inte långturen förrän 10 om jag då inte ibland stiger upp ännu tidigare, så dom där obligatoriska två timmar efter mat uppnås och det lyckades jag med igår som sagt..

   

Walter flängde på som vanligt och Vince passade på att springa lugnt o fint utan att ha W bitandes i hasorna för W la hela sin energi på småhundarna, han försökte sig på Sessan också men där fick han tji..

   

Naturligtvis slängde sig W ner i närmsta dyngpöl och när jag var koncentrerad på honom passade Vince på och han la sig ner helt o hållet..det är banne mig inte lönt att bada hundar i badkar..

   

Fast skitiga hundar är lyckliga hundar!

 

Idag är det påskmat hos Liam undrar om han säger FARMOR idag då..??;-)

 

Tjingeling!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards