Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Äggstra..

Av Catja Lindeblad - 29 mars 2016 17:31

Så var påsken över för denna gången och jag pustar ut efter all mat  

Mat o dryck är en repris från julafton det är bara ordet påsk före..

Mättnadskänslan är även den samma, på gränsen till illamående men gott är det hursomhelst..;-)

Nu har jag som brukligt en jäkla massa sill över, för sonen passade på att skicka med några burkar, så sill o ägg grejen är inte över helt

 

Liam mumlade lite i skägget men nog tolkade jag det som FARMOR så han fick sitt påskägg och det är ju nu man skulle vara kvick med att filma för när han fick ägget så sa han WOW..;-)   och det är klart han kanske trodde att hela jätteägget var fullt med godis men se där lurades ju farmor (det är förmodligen därför han inte säger farmor;) jätteägget bestod av två tröjor och tre bilar och sen låg där ett litet påskägg med choklad som föräldrarna snodde efter första choklad biten, det väckte såklart upprörda känslor det fattar man ju, kan faktiskt komma ihåg det själv, det här med att det skulle portioneras ut det var ju inget kul..Sonen själv lyckades alltid klura ut var jag gömt det..;-)

 

Gott att äta som sagt, sen låg vi alla som strandade valar och tårtan fick vi hoppa över..

 

Liam hade ny frissa och nu såg han ut som den busungen han är..;-) jag fick lite kläm i hjärtat för dels såg han så stor ut och sen var det inte mycket av det röda kvar, lite var sparat uppe på, har alltid varit svag för barn med rött hår ;-)

 

En natt arbetad och nu dröjer det lite till nästa pass man kan ju hoppas på fortsatt solsken men eftersom det oftast regnar när jag är ledig så är det väl bara att sikta in sig på det..och jag BEHÖVER verkligen fixa här hemma (igen) så då är det ju bra med ösregn fast å andra sidan ska hundarna ut ändå och det är bara att konstatera att jag behöver ett nytt regnställ

 

Kursdeltagarna har presenterat sig på vår FB sida och jag börjar känna en viss vånda HUR SKA DET GÅ!?! Walter kommer förmodligen att äta upp dom allesammans..

Känner mig helt lost och undrar i mitt stilla sinne hur jag lyckades med dom andra  

Walter är verkligen extra allt eller så är det jag som är för gammal(?)

Ett jäkla stort plus är att Walter inte låter något bekymmer vila på sina axlar, han blir heller inte särskilt rädd för främmande saker och han är vänligt inställd mot allt som rör sig, han är en jäkel på att apportera och om man själv taggar ner när han hittar på bus så ser man glimten i ögat, han är klassens clown sen är han dessutom väldigt mild o go mot Liam och mot vårdtagarna och det bådar ju gott

Så summa summarum är han en toppen kille precis som Vincent

 

Det är roligt att studera dessa två, ruskar den ene på sig så gör den andre det också

Kivar om samma ben/leksaker gör dom och tar den ene sikte på mig kommer den andre (Walter) och tränger sig före kort sagt är dom som vilka ungar som helst..;-)


 

På torsdag är det dags för ett besök hos sjukgymnasten, en månad sen Vincent var där sist, har börjat ge honom grönläppad mussla/glukosamin och nyponpulver och ja, något har det nog hjälpt faktiskt, om inget annat så är han lite busigare och det är ju bara positivt för det betyder att han mår bra (då måste W må jäkligt bra;)

Vi får höra vad hon säger på torsdag..

 

I morse på väg hem hade ungjäklarna roat sig med att sätta fyr på en bil.. på MIN gata..jädrans ungar

Det händer saker hela tiden..naturligtvis är det petitesser mot vad som händer runt om i världen  

Senaste var förfärligt, att spränga sig själv bland barn fy fan!! Allt är hemskt nuförtiden tycker jag, människan gör hemska saker mot varandra

Tänker mycket hur det ska bli för Liam och alla andra barn att växa upp i denna tuffa hårda värld..tror bestämt att min uppväxt var den bästa 60-70-80 sen började det så smått att gå åt helsike..

 

Undrar om det finns nån räddning..

 

Snart fyller jag år och det är lite märkligt att tänka att man faktiskt blir 56 hur gick det till liksom!?

Samtidigt har jag lagt alla åldersnojor bakom mig, det är ju en ynnest att få lov att fylla år, det är många som inte får det..

 

Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards