Alla inlägg den 3 december 2016

Av Catja Lindeblad - 3 december 2016 17:12

Då var det gjort.. operationen blev av och enligt de två grönklädda som kom ut i väntrummet och hämtade mig var det inte tal om nåt annat, så det var ju lite knasigt att det stod som det gjorde i första brevet, för det enda jag tänkte på när jag satt där ute i väntrummet och klockan den gick var att: "måtte dom nu kunna fixa vikarie"

 

Så när läkaren stack mig i handen satt jag och talade in ett meddelande till min samordnare..på ett sätt var det ju bra för då slapp jag brista ut i gråt..sprutor och jag det går inte så bra ihop..men nu var jag ju tvungen att skärpa mig..samordnaren skulle ju få slippa att höra en lipande kvinna i luren..

 

Sen var det bara att kasta sig upp på operationsbordet, tossor på fötterna och mössa på huvudet det var allt, sen trädde dom på ett grönt skynke över armen och sen var det igång, det kändes inget speciellt bara som om dom skar i nån gummibit eller nåt, vid två tillfällen isade det till som om jag fick en avlägsen stöt men det var allt..20-25 minuter tog op sen var det klart!

 

Så otroligt lättad när jag studsade ut igen, sjukskriven 6 veckor och om 4 veckor tar dom höger..

 

Blev lite tagen när han sa det och menade på att var det inte lite tätt osv.. sen malde jag på om mina hundar, måste ju ha EN hand i alla fall så dom kommer ut , men läkaren menade att det var inga problem och nu med facit i hand ;-) så ska det nog gå..

 

Har varit väldigt flitig med träningen började direkt när jag kom hem

Klart vissa rörelser är helt omöjliga medan andra går hjälpligt som att skala potatis det gick väl sådär men vet ni då lägger man potatisen på bordet och lägger armen/armbågen på och sen sprätter man lite med potatisskalaren;-)

 

Något som är väldigt bra att ha när man bara har en hand är starka tänder, det är ett väldigt bra hjälpmedel måste jag säga och bra tänder har jag ju nu när jag precis varit hos tandläkaren och betalat över 3000 riksdaler..

 

Walter har jag tränat att dra av jackärmen, han fixar det bra faktiskt

Så bara att ta allt med ro och inte tänka på allt man "måste" fixa, för jag måste faktiskt INGENTING, jag är sjukskriven

 

Eftersom det är en jäkla massa år sen jag var sjukskriven senast så var jag ju tvungen att ringa den beryktade försäkringskassan för att förhöra mig om hur allt går till, ett tips hon gav mig var att kolla upp chefen, tydligen VÄLDIGT vanligt att cheferna glömmer att skicka in efter de första 14 dagarna och jag som trodde det bara var försäkringskassan jag behövde oroa mig för att få sjukersättning i tid..får väl ligga i med blåslampan både här och där..

 

Efter 14 dagar ska stygnen tas och jag längtar redan,det är rätt tröttsamt att vara begränsad och inte en enda julklapp har jag köpt men julgranen den står påklädd o klar..

 

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards