Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Tick tack tick tack...

Av Catja Lindeblad - 21 december 2012 19:03

Det har varit en jäkla envis bacill..och hostar, det gör jag fortfarande..men orken börjar komma tillbaka även om jag fick ett smärre återfall idag..för idag skulle det handlas julklappar och även om jag visste vad jag skulle handla så var det i total förvirring jag vandrade där uppe i stan..en jäkla massa folk och alla såg lika tossiga ut..

Men nu är det klart..både till tvåbent och fyrbent..;-)  


Maten är en annan historia och eftersom det ska firas i två omgångar så delar jag upp matlagningen så också..en jäkla tur är väl det för annars hade jag tappat modet helt..

Min saffrans kaka blev totalt misslyckad och jag skyller helt o hållet på att jag hade fel form..mina former i olika utförande är hos son och syster, rätt jämt fördelat tror jag..här hemma finns inga i varje fall..tror jag får gå en sak letar runda..

Det bästa med detta försök till bak är att NU vet jag att brandvarnaren funkar..och det var ju bra!!  


Vincent har inte haft det lätt dessa dagar..inga tretimmars rundor..men han har tagit det som en hund och gillat läget ändå..lite sorgset har han tittat på mig när vi vikit av hemåt..han hade gärna gått framåt..   men nu ska vi väl råda bot på det..tänker försöka mig upp i morgon bitti för träff med "glada hundgänget"..  


All den fina snön har försvunnit och det kunde man ju fatta att så bra skulle det ju inte vara, med snö till julafton..  

Ungjäklarna har kommit igång med smällandet, i ett par dagar har dom hållit på och jag blir rasande..så rasande att jag skulle vilja----------!!  

Polisen kunde gott kört runt och rensat lite..men dom klarar väl inte av tuffingarna här..annat blir det väl med koppeltvånget i käglinge vid årsskiftet, då lurpassar nog polisen där för att se att vi tanter lyder lagen..det är nog det enda polisen mäktar med..TANTER..!!..(yoga andning på det;)  

Därför blev jag extra glad när en av mina grannar kom in med en KASS full med julklappar..7 stycken!! Det ni..;-) jag måste varit skitsnäll i år..;-)  


För övrigt kan jag bara undra var tiden tar vägen..nästa år fyller Vince 4, jag 53, Melvin 9, och Nora 7 år..FATTA VA!!!


Tjingeling!!


 
 
Betty

Betty

23 december 2012 13:20

haha, alltid bra att kolla brandvarnarn! ;)
Fina bilder som alltid!
kram!

http://MirakelBetty.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards