Alla inlägg under december 2012

Av Catja Lindeblad - 4 december 2012 18:15

Minsann om det inte har svischat över till December månad i ett nafs..ibland har jag ingen aning alls om vart tiden tar vägen..eller saker..  

Idag har jag letat som besatt efter kontakten till min julstjärna..jag menar man måste ha den för att få ljus på eländet så den måste rimligtvis ligga i jul kartongen..men det gör den INTE..jag har också noterat att i denna samma låda ligger ljusslingan som ska pryda granen..HULLER OM BULLER..så exakt samma hysteri som i fjor kommer att rulla in över min bostad om en veckas tid ungefär..(då kommer grannen upp)


När jag då letar som en tok hittar jag en låda med en video kamera..liten o fin..hade ingen aning..och NÄR köpte jag den????

Sådana saker kan få mig ur balans..kanske håller jag på att bli dement..(på allvar alltså)  

Inget annat var i lådan så laddare och instruktions bok befinner sig väl någon annanstans..jisses vad trött jag blir på sånt..har kommit underfund med att det är just detta letande efter grejer som gör mig så jäkla trött..


Min längtan efter snön blev bönhörd..det blev en hyfsad vit 1:a advent..  

Fast jag är INTE nöjd..vill ha mer..MYCKET MER!!!!

För första gången på länge var jag i god tid med att fixa med julkorten..Vince i tomte luva..same procedure as  last year..

Han låg tjusigt där i GRÄSET..och jag skickade in..men sen så kom ju SNÖN..och då var jag bara tvungen att fixa till några där med..så billigt blir det ju inte..  


Helgen avklarad och Vinces favorit människa ska snart till att sluta sin tid här på jorden..Vince låg med nosen i hennes hand, och nog tyckte han det var konstigt för hon reagerade inte..eftersom mitt eget hjärta också klappar lite extra för denna dam så är det sorgligt..  


Möte i dagarna två..och jag blir tvungen och ta en semesterdag för jag vill inte bli skyldig en dag..tycker väl nog att roligare kan man ha..  


Nu kan ju till och med jag känna att detta inlägg går i moll..trots snö och allt, så nu får jag fan ta o rycka upp mig alltså..;-)      


I helgen har jag sån tur att det är julmarknad på Katrinetorp..då SKA jag dit en sväng..så vackert där och icke att förglömma Tivoli..ett tag sen jag var där så det ser vi framemot..;-)  


För övrigt har jag ätit fastlagsbullar fast jag inte skulle..fast himla gott är det..;-))

Tjingeling!!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards