Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Catja Lindeblad - 21 juni 2012 22:19

Dagarna rusar iväg och jag hinner banne mig inte sucka förrän dagen är över..så nu måste det gå saktare..  

Härom dagen när jag faktiskt lyckades ta mig upp 06:30 för att göra min tvätt glad..så var jag så utmattad efter detta storverk att jag var tvungen att lägga mig 5 minuter, som blev timmar..ofattbart!  


Gänget på backen har fått se mig x antal gånger..det är så härligt att se alla dessa hundar tillsammans utan något allvarligt gruff..                        


Lilla Ebba växer och frodas och jag fick nöjet att ha henne över en stund..Vince var måttligt road..;-) och jisses vilken fart hon hade..Vince brukar sitta sönder mina blommor..Ebba hon sprang..;-)              


Idag gick jag över till väninnan med min "skrotcykel" hon i sin tur har en cykelreparatör på gården, så kanske det blir cykel av den "lilla" svarta och då ska Vince äntligen få lov att springa bredvid(?)              


Väninnan hängde med ut på backen och en ny liten förmåga har sällat sig till gänget..Atlas, inte helt lätt att ta kort på de små liven..Vince var måttligt road även denna gång, valpar är inte hans melodi..speciellt inte när jag gosar och jollrar..;-)          

Sedan tog vi vår sedvanlig tur på slingan..och denna gång var det Baloo som ställde till det genom att vips försvinna..och inte kom han tillbaka..    

Under tiden medan vi sprang hit o dit och ropade o kallade passade Coco på att käka nåt alldeles förfärligt äckligt..och det börjar på B..ingen människa kunde vara i närheten..lika glad för det var Coco, hon jagade oss alla..  

Baloo fortsatte att vara borta och hans husse tog sig hemåt för att hämta cykel o mobil..vi andra fortsatte att yra runt..massa tankar for runt i huvudet och hade det varit Vince hade jag varit nära sammanbrottet..då kom samtalet..Baloo satt HEMMA och väntade..sicken kille!..;-)

Ordningen återställd och vi kunde gå hem med ro i kroppen..        


Idag har vi även testat nya veterinär kliniken..det var dags med vaccinering för Vince, och det gick hur bra som helst..snälla och trevliga och billigare än djursjukhuset..katternas tur på måndag..;-)  


I kväll ska jag försöka komma i säng i vettig tid..få se hur det går med det..

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards