Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Catja Lindeblad - 24 juni 2012 16:19

Trodde nog att hundfolk var ett segare släkte, vi och golfarna brukar vara dom som är ute i ur o skur..

Tanken var Storegård..med reservation för regn..reservationen var INTE min..;-)  

Men det är klart att försöka köra agillity i ösregn är nog inte så kul om inget annat så är det halt o besvärligt..;-)


Men eftersom jag är av den där käcka typen som alltid säger: "det finns inget dåligt väder osv..;-)..den där typen som många sakta vill strypa..så stack Vince och jag till Arrie istället..med fika!  

Ja, det regnade, det gjorde det..men man har väl varit med om värre..t.ex. fika i Käglinge i hällande ösregn med Coco och hennes människor..UTAN regnkläder..dessa människor o Coco var också med och fika på den största snödrivan i mannaminne, tror nästan det var lite av snöstorm då också..så VAD TUSAN är lite regn då, MED regnkläder???..;-)   (från Storegård 2010)

Faktum var att det var riktigt skönt..och den mesta av tiden var det uppehållsväder..

Nu börjar jag få lite av struktur på det hela, alla dessa iordninggjorda gångar..blir alltid lite lätt förvirrad när det inte ser ut som det brukar.. Men nu hittar jag både till "stora sjön" och "näckros sjön" från bägge sidor..;-) så nu är lugnet återställt..        


Hade Vince i löp linan för säkerhets skull..Han ÄR mycket duktig när vi går själva och lyder fint..men det ÄR barnkammar tider och det skulle vara förfärligt om han ställde till med nåt..

Fast vid sjön släppte jag honom.. ett par dopp, men sen var MIN macka av större intresse..;-)    


Ett gäng med labradorer såg vi på andra sidan tränades apportering..försökte få Vince att insupa all denna skicklighet..men han hade fullt upp med sina grodor..jag däremot var lite avundsjuk..så duktiga dom var!  


För min del gillar jag också grodor..fantastiskt vad dom kan låta
  och vackra är dom också..tycker jag..;-)      


Tre timmars tur med fika,bad (Vince) två spår, ett med godis och ett med blodpulver..apportering..( ja, jag hade vatten leksaken med hem igen) och promenad både hit o dit..en härlig tur!!

Som fick ner mig på jorden igen när jag såg allt skit människor lämnar efter sig..Alltså HUR SVÅRT KAN DET VARA!!  

Tänkte att man får sätta soptunnor alldeles bredvid varje grillplats..men så tänkte jag "Käglinge"..där ligger allt skräp 5 cm från tunnan..så det hjälper inte..

Undrar hur man tänker när man lämnar sitt mög: " kommer aldrig mer tillbaka, så jag bryr mig inte typ"..eller: " det är så långt till soptunnan, så jag orkar inte typ"..("typ" är nåt jag snappat upp..;-)


För att bli glad igen tänker jag på "hon" i blomsteraffären som gav mig extra kvistar "som ändå var över"..eller Nellie's matte som sydde så fina "godis" påsar till oss..  




För övrigt har jag haft skönhetsvård på katterna..Melvin skötte sig faktiskt riktigt bra..;-) han börjar bli en riktigt kel katt..kan det ha med åldern att göra tro??.. 8 år i Augusti..

Nora..flickstackarn som ALLTID sköter sig, belönade jag med att klippa i trampdynan!! KATASTROF!!

Tack o lov blev det bara ett pytte litet hack..MEN ÄNDÅ ALLTSÅ..Fast å andra sidan ska jag kanske vara tacksam över att det var HON..   hade det varit HAN..   oj,oj,oj..


Nu stundar lite mat..sen en tur igen..och NU regnar det MYCKET..;-)

Tjingeling!  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards