Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Talldungen del fyra..

Av Catja Lindeblad - 29 april 2012 18:57

Så var det näst sista gången på detta förträffliga gårdshotell..med fantastisk mat, god service och KUNSKAP en bit där ifrån..;)      

Är ni nån gång i Brösarp så ta in här..ni ångrar er inte..

Denna gång hade det börjat blomma uppe på backarna..gult o blått..VACKERT!              


Vi var mer människor än hundar denna gång..vissa av hundarna var lite krassliga och fick stanna hemma..


Slutprovet börjar närmar sig och jag tycker inte vi kan ett smack..;) därför var det extra kul att Ingeborg Höök kollade in när Vince "hämtade o lämnade"..Klockrent sa hon..och jag lipade som vanligt..;))  

Tack o lov finns det fler som mig..;)..Lasses matte är en sån som mig..jag tycker Lasse är som klippt o skuren som vårdhund..       hans matte är tveksam..Lasses matte tycker Vince är så cool..jag tycker han är slö..;)

Alla hundar som är i denna kurs är FANTASTISKA på alla sätt..deras människor är inte fy skam dom heller..;)                  


Fick lukta lite på valp också där i Brösarp..helt riskfritt..dessa är alla bokade och fel ras..;) fel för MIG alltså...       "mina" valpar är 6 veckor och vad jag förstår är det fortfarande tre som inte är tingade..och det är L.I.V.S.F.A.R.L.I.G.T

Men dessa valpar kunde jag lukta o klappa om..lite lipfärdig blev jag ju..men säg när jag INTE lipar nuförtiden..;)

Tänk jag har gått i c:a 40 år utan att ha lipat offentligt någon gång..nu ska det inte mycket till..jag bara väntar på sammanbrottet..


Något att ta upp när jag har medarbetar samtal..jag kan OMÖJLIGT jobba mer om jag inte får ta med en hund till..;)

Vince var rätt ointresserad av denna lilla sötnos, tror inte han slog en blick på den ens..


En bok som verkligen har fastnat i mitt inre är "det goda värdskapet" av Jan Gunnarsson och Olle Blohm..den är så fin och varenda gång jag träffar på nya människor så tänker jag på denna bok..jag tänkte på denna bok när jag var i affären idag..jag var väldigt nära att rekommendera  boken till killen som stod där..denna bok handlar om möten..om att få varenda människa man möter att känna sig sedda och bekräftade..den handlar om god service, att göra det där lilla extra som kan förändra en hel dag för någon..och den är UNDERBAR..LÄS DEN!


Nattsömnen till denna dag var 0 och intet..Nora höll mig vaken och eftersom jag är "förbjuden" att använda öronproppar så var det ett helt HELSIKE!...

Nån som vill ha en Helig Birma hona 6 år..????? Hanen kan följa med på köpet Kastrerad 8 år..;)

Nä, jag smalt på morgonen när jag öppnade dörren och fyra blå ögon glodde stort..tacka sjutton för att dom vill komma in och vältra sig i sängen med Vince och mig..trots allt katthår som håller på att kväva mig och en jäkla massa jamande så är katt uslingarna här för att stanna..men jag hoppas att jag snart får ett ok att använda öronproppar..;)

Så jag stod på backen 8:20 och träffade några stycken av "glada hundgänget"..                     alltid trevligt och hur trött man än är så blir man glad o pigg..;) Så pigg att jag kastade mig ut i trädgården och ja..det blev en del gjort..

En del kvar..(det är det ALLTID) men inte så mycket, en del av det är den roligare biten, att KÖPA växter..har utökat några rabatter (har snart ingen gräsmatta kvar;) och en som är helt tom..        

För övrigt stannade Vince när jag blåste stoppsignal..och FASANERNA flög vidare..ett utmärkt tillfälle att lipa lite..;))

Tjingeling!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards