Alla inlägg den 2 april 2012

Av Catja Lindeblad - 2 april 2012 18:20

Idag har det snöat..(lite) och om nu någon tror att jag hoppade jämn fota av lycka..så har ni fel, någonstans finns en gräns, även för mig..Vill ha VÅR.NU


Men visst har den kommit igång..våren, så ett litet bakslag ska jag väl klara av..(?)  

Ett annat bakslag kom uppe på backen idag när vi pratade "koppel tvång" för det ska det minsann bli året om ute i Käglinge..SKIT säger jag..har man bara bra inkallning på hunden så..sa jag.. sen stack Vince..inte så långt bort, nädå..men han varken hörde eller såg mig och han som  ALLTID brukar..;) åtminstone när jag tar tag i min visselpipa, ett säkert kort sanna mina ord..så ICKE idag..Balthazars husse småskrattade..;)

Han kan ju skratta han..igår kväll i regn rusk o kyla beslöt sig Balthazar för: "att sånt skitväder är inte för en hund som jag" och stack hem..utan vi hade en aning..;) då är det en himla tur att mobiler finns..hans fru ringde..( Balthazars husse's fru alltså;))  


Trist är det är det med koppeltvång..ska låtsas som jag inte har en aaaning..åtminstone till höst o vinter..då bara måste vi vandra lösa o lediga i käglinge..      

Nu får man tänka på alla djur bebisar i naturen nåt som man inte alltid tänker på där uppe på backen..o jag tror nog herr o fru fasan vill slippa Vincents flåsande..(han drog upp två fasaner idag SKÄMS!!)  


Träning idag och det gick väl bra, det går alltid bra när vi är solokvist..men jag var inte så fokuserad..det enda jag tänker på nu är: skriv om två etiska dilemmor..skriv en presentation..göra färdigt bokrecensionerna (ett par böcker kvar) läsa inför provet..göra praktik..jobba natt..fy f.a.n säger jag, känns som jag brinner inombords..förutom det är det möten och träffar och....fast jag är ju HOPPLÖS jag..låter allt komma i sista minuten..det är mitt led ord:"jag gör det sen"..min syster har: "jag ska bara precis"..kontentan av det hela blir densamma..vi blir liksom aldrig färdiga..jo, till sist, men med andan i halsen..;))  

Så jag längtar..längtar efter att allt är "över"..då jag kan dra till skogen och sitta på en tuva med Vince..läsa deckare på kvällen..16 böcker har jag som ligger o väntar på mig..;) och bara vara (läs: göra ingenting;) och missförstå mig rätt..det är en fantastisk utbildning med en underbar tanke: djur i vården..så RÄTT!!  

Men jag tycker att det blir för mycket med allt det andra..det man MÅSTE..  

Något som jag var tvungen till nu, var att få rätt på min stackars flickas päls..tovor, åh.. jävla tovor..så är det varje fällningsperiod..det kvittar hur mycket du borstar dom kommer ändå..tack o lov så är denna fina tös ett under av tålamod..   tur det inte är Melvin vi snackar om..min lilla surgubbe..;)   han har inga tovor, han har inte den pälsen Nora har heller..Fluffig..;)  

Vi klarade av det mesta, lite kvar..stackars tös!  

Tass ansning för Vince och kloklipp och han är en pärla..;)

Nu lite käk för oss alla..Vince får nu mat tre gånger om dagen och ibland tycker han det är toppen  och ibland tycker han det suger..;))

Tjingeling!!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards