Alla inlägg den 9 april 2012

Av Catja Lindeblad - 9 april 2012 15:15

Gårdagen bjöd på SOL och efter 31 timmar och 30 minuters arbetstid,  så var det manna för själen och istället för att doppa huvudet i kudden, drog vi direkt upp på backen..      

Vince som nog egentligen var rätt trött blev pigg som en liten mört..;)) och han sket fullständigt i mig..får alltid ett visst pirr i magen i såna lägen och jag tänker på alla skröpliga gubbar som envisas med att gå där uppe på slingan..(vad tusan ska utanhundmänniskor där uppe o göra;)
 

Mitt katastroftänk kommer alltid igång då..tänk ett gäng hundar i full fart rakt fram..tänk en skröplig gubbe..ja för all del en skröplig gumma..det kan bli vad som helst..avklippta knäskålar, frakturer både här o där..då hjälper det ju liksom inte att man vrålar: "dom är så snälla"..inte heller att man säger: "ja, men han brukar komma"..det är fasanernas fel..Vince är heltossig..då kan ju vän av ordningen säga..koppel på..och det är helt riktigt..i princip..;))                        


Inga skador skedda..ej heller när jag hör ett morr bakom min rygg och jag tänkte definitivt inte att det var Vince som var inblandad i nåt gruff..men minsann.. det var det och det tog en mikrosekund innan jag fattade att den där rödhåriga hunden som skamligen angrep Hugo var VINCENT..!  

Det var över efter nästan samma mikrosekund och ingen skada skedd och dom verkade ha fått fram sin mening för det var inga sura miner..  

Tydligen hade Vince inte gillat tanken på en "trekant"..;)  


Konsekvensen av dessa timmar på backen blev att jag sov ända till 16:30..men det var det värt och det blev ändå en "frukost" i trädgården..åh härliga SOL..  


Idag är det ingen sol alls att snacka om..   det är små regn och kallt och allmänt trist..men vad göra när man är hundägare..vi drog till Käglinge med Snickers, Sessan och sen kom Zindy efter att ha sopat banan på lydnadstävling..;)) 3-plats av 20 tävlande..BRA JOBBAT Zindy!!    


Snickers hade regntäcke på..vilket var helt onödigt när hunduslingarna tog ett bad..   men vad är det man säger: en skitig hund är en lycklig hund..typ..;)  


En härlig tur och Vince är "badad" och fin igen..tills nästa tur om nån timme..                      

Inte har jag hunnit så mycket mer idag..och jag hade behövt, städa,tvätta,diska,,läsa,skriva..men dagen är ju inte slut ännu, så det finns väl hopp för det där andra, om vi inte kör tre timmars tur igen förstås..;))  

Eller jag sätter mig här igen och tittar på bilder på dessa fantastiska valpar..då får det där andra vänta tills nästa gång jag är ledig..eller nåt..

Tjingeling!!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards