Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Catja Lindeblad - 1 juni 2012 14:44

Juni månad har inletts och nedräkning påbörjad...

Fattar inte var tiden tar vägen..tyckte det var alldeles precis man skrålade "hej tomtegubbar"..

Ajas matte hade en förklaring till tidsbegreppet som helt försvunnit ur minne och sinne..men det lät bra..;-)


Inför varje semester har jag vissa planer, de brukar vara: Städa, så allt är rent o fint när jag påbörjar semestern likaså trädgården att ALLT är färdigt så att jag slipper glo på allt ogräs..(åtminstone den första veckan..)

Lyckas jag då med detta..NÄ, ALDRIG..

Men inför DENNA semestern så KANSKE...


Det brukar vara mycket snack och lite åtgärd..som t.ex förmiddags turerna..låter ju fint att man är ute 1 timme och 30 minuter någon timme efter morgon turen..

Men oftast hastar vi bort till "ljugarbänken" och när vi väl placerar våra ändor där så blir vi sittandes..              

Det är ju inte heller så att hundarna springer omkring och rastar sig..nädå, de sitter så nära dom nånsin kan, nästan hela tiden..;-)  

 

Därför är det inte så konstigt att jag efter nån timme beger mig iväg med Vince igen..            

En liten förklaring till varför inget annat blir gjort..;-)

Men det är ju så mysigt att sitta där på vår fina bänk och snacka lite om ditt o datt..  


Det börjar komma upp en del människor utan hund och jag bara väntar på kommentarerna om "lösspringande hundar"..

Vince brukar sitta så fint o kolla in..men inte idag..idag sprang han fram..folket som gick förbi såg INTE glada ut..

Ville inte heller "vråla" STANNA varken för Vince eller folkets skull..verkar alltid så dramatiskt..vrålar bara när han sticker iväg efter kanin..;-)

Sen fattar jag ju inte att man kan se sur ut när Vince kommer..;-) och innan nån där ute tycker att DÄR har jag helt fel för mig..så fattar jag..ALLA gillar inte hundar och känslan kan vara precis den samma som jag har för pitbulls/ amstaff..förutom för Tindra och Hicka då förstås..;-)


Sommar vädret har tagit paus..men jag tröstar mig med att nån vecka är det ju kvar till permis..;-)

Men jäklar om det inte är fint väder till den 14..!!  

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards