Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Catja Lindeblad - 1 juli 2012 18:56

1 Juli är min mammas födelsedag..och numera är det till kyrkogården man åker för att ge lite blommor och filosofera en stund..saknar henne..  


Dagarna har rullat på och vips hade jag inte tittat åt datan en enda gång..(fast jag smygkollar FB på telefon;)

Rätt skönt ändå att slippa det tekniska..


Svågern fyllde 50 år och vi var såklart o firade..nu har han fyllt vuxen..        

Vincent var med och gjorde tillvaron osäker för många..HUR är det MÖJLIGT att EN hund kan slabba så MYCKET..köksgolvet, det flöt och det gällde att snabbt huka sig och täcka över maten när den gode Vince hade druckit..

För att inte tala om halkolyckor...  


Vince har ju alltid varit en drömvalp..ALDRIG har han tagit sönder nåt, bitit, gnällt eller varit allmänt störig..nädå, allt har gått på räls..därför blev chocken desto större när jag råkar titta under bordet och ser Vince, MIN Vince lägga sig tillrätta med min ena NYINKÖPTA sko,mocka, dyr...han skulle precis sätta tänderna i denna sko när jag fick talet tillbaka och kunde utstöta ett avgrunds vrål..;-) tätt följt av ett NEJ..!

Vince såg synnerligen förvånad ut..  

   

Backen träffar har det blivit och Vince älskar att komma upp där o träffa alla kompisar..även Baloo..;-)   Vince har den största respekten för Baloo och när denne kille morrar till då sticker Vince..så även häromdagen..Vince försökte tagga till men gav upp tanken och sprang till mig istället..och Vince han "pratade" hela vägen fram till mig..MES sa Sessans matte..jo men visst, har väl själv  tyckt att lite mer go kunde det väl vara..men så tänker jag på min första setter som ALDRIG sa nej tack till ett slagsmål..och det var inte så kul.. så därför är jag VÄLDIGT GLAD att Vince är en mes..;-)                    


En ny liten kille har hittat vägen upp till backen, Atlas..en Bulldogg som just nu är vansinnigt söt..;-)    

För övrigt har vi försökt att få till det där med gruppfoto..min dröm är att få ALLA hundarna i ett foto..men efter sista försöket så får det väl bara bli just en dröm..fast skam den som ger sig..;-)
 

 

Gårdagen bjöd på härlig Österlen tur..och det var hur mysigt som helst..                  

Vi hade sannerligen tur med vädret!  

En träff med väninna på stället där man äter o äter i flera timmar har det också blivit..Rose Garden..  


Nu är det förberett med cykel turerna med Vince..ny servad cykel hämtades idag och första turen avklarad..Vince klarade det hur bra som helst..väninnan cyklade med som support..undrar om hon hade förbands lådan med..??    

En sak vet jag att jag måste handla..cykelhjälm..om i fall att..

Tjingeling!





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards