Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Catja Lindeblad - 4 juli 2012 23:14

Vince har övergett fasaner..kanske inte helt o hållet, men näst intill..nu är det grodor som gäller..   och jag vet inte vad jag ska tycka om det..gillar grodor väldigt mycket och vill för allt i världen inte att en groda ska fastna i gapet på jägaren Vince..;-) det vill jag å andra sidan inte att fasaner ska göra heller..  

Fast jag undrar hur många grodyngel som åker ner i magen på honom när han simmar omkring och låter litervis(?) med vatten glida ner..(hemska tanke)
 


Sköna Arrie igår..  Stora sjön upptagen av ett gäng fiskare, så vi höll till vid näckros sjön..där kan jag sitta i timmar..men det går ju inte, kan inte vara lika lat som jag är på "backen"..men allt har sin tid som min kära mormor brukade säga, så jag satt nog i en timme..;-) under tiden var Vince fullt sysselsatt med att jaga grodor..
 

Fick till sist honom där i från..;-) rask promenad i 1 1/2 timme och ett blodspår med falukorv som pris och sen vände vi näsan hem..  

Fick både klippt gräs och kantklippt samma dag..;-)

Tyvärr stod jag nog för mycket dubbelvikt för ryggen sa från med råge och ett slag var jag rädd att jag skulle bli som en av kvinnorna i "kokvinnorna"..en fantastisk dokumentär som jag hade turen att zappa mig fram till en kväll..

Men jag lyckades hala mig upp igen..


Denna dag har jag varit lyrisk över en fågel..;-) inte var dom många som förstod min glädje där uppe på backen..men alltså en HÄGER..här vid dammen..FANTASTISKT..!  

Ett par taskiga kort..men man kan ANA skapelsen..;-)  

Idag var det Zindys matte som plockade upp efter ung........(fyll i önskade bokstäver) det är sällan livbojen hänger på sin plats..och ibland kan jag nästan önska att den person som tar väck den, ramlar i dammen och HOPPSAN JAG KAN INTE SIMMA och OOOPS livbojen är VÄCK...   men det är ju bara jag och mina (ibland) ondsinta tankar..  


Zindy beslöt att strunta i sin mattes goda gärning och blev kvar hos oss..inte den minsta lilla ryckning i örat blev det trots HÖGA visslingar...fast Zindy visste väl att i slutet av rundan skulle hennes matte dyka upp..;-)                


Det är tur att i hundarna vilar inga ondsinta tankar..bara ren kärlek..(för det mesta)              

Nu ska jag ta mig samman och hoppa i säng..djuren snarkar redan..;-)

Tjingeling!




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards