Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

En Lördag i Januari..

Av Catja Lindeblad - 19 januari 2013 19:16

En ledig lördag brukar betyda "backen"..så också idag..      

Det är så fantastiskt att så många hundar i olika åldrar,storlekar och raser kan komma så sams..så har jag gått igång på varje fråga om hundkompisar och backen..jag tycker verkligen att hundar behöver det där fria och flocken..men kanske har det varit FÖR fritt..för Vince..?  


Vince har varit och ÄR den snällaste jycken..men startskottet för hans försenade pubertet(?) kom efter pinket på palmen hos syster yster..på självaste julafton..!! (God jul matte)

Ett till revir pink kom veckan efter..kan säga jag kände mig rätt ställd..googlade det såklart..KASTRERING stod det på en hel del av svaren på en rätt vanlig fråga som det verkade..(många hundar som pinkar inne..) nu stänker INTE Vince sina dyrbara droppar var som helst..nädå..bara om det är ett hem beboeligt av TIKAR..            


Till detta hör ett visst mått av öron problem..öron vax kanske..han hör inte/skiter i/orkar inte typ av öronproblem..

Inte ens visselpipan som har varit min räddningsplanka, det bästa som uppfunnits näst efter lampan..inte ens den..jo, om vi är ensamma då går det bättre..MEN inte tillräckligt bra..

Mycket tar jag på mig rätt av..TRÄNINGEN sorgligt eftersatt..varför vet jag inte..jag tappade lusten helt enkelt..och JAG VET..den är FÄRSKVARA..och jag är slarvig..länge har det varit så uppe på backen..hundarnas "frizon"..det som händer på backen..lämnar inte backen" typ..och jag har gått o snackat och Vince har varit här o där och ingen aning har jag haft och en inkallning har varit ett halvspring fram till mig, stannat halv vägs  och "duktig pojk" och hesan svejsan iväg igen.. frizon som sagt..    


Men nu är det andra bullar kan jag säga, NU ska det bli ordning o reda..

För Vince SPRANG fram till kopplad hund idag en stackars utomstående..och MORRADE..jag hade ingen aning..för jag snackade om ditt o datt, hade inte ens sett att det kom  främmande hund..Så nu är det dags att ta tillbaka förtroendet och tilliten till varandra..Vince och jag..  

Pinkandet kanske det inte hjälper mot men lyhördheten tror jag nog..

Sen får jag tänka på att inte bli så ilsk..man ska välja sina strider..det snappade jag upp redan på min sons tid..;-)  


Sen ska jag inte överdriva heller..men jag känner att vi tappat nåt Vince och jag och DET måste vi hitta fort som fan..


På eftermiddagen träffade vi på Zindy, Frasse och en annan lurvig sak och Vince han la svansen upp i nacken..     men vi fortsatte gå och mer hände inte..min lille plutt..;-))  


Middag på det och gardinerna blev inte strukna idag heller..fast va tusan det kommer förhoppningsvis en morgondag och DÅ ska jag gå på tur..;-)  (har ändå persiennerna nere den mesta av tiden) huvudsaken är att julgardinerna är nere till sommaren..;-))


Tjingeling!!

 
 
Ingen bild

Catrin

21 januari 2013 09:47

Var har han nu pinkat, hos AK möjligen?? Ps, palmen blir brunare och brunare...:(

Catja Lindeblad

21 januari 2013 10:17

Hahaha..(sorry) Nä, inte hos A-K vad jag vet..men det är väl bara en tidsfråga..;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards