Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Catja Lindeblad - 3 januari 2013 15:13

I dagarna två har vi styrt näsan till Arrie..ett av mina paradis;-)        

Tänkte att här smäller dom nog inte..det gjorde de väl inte heller men vid sjön hördes det att över Oxie firades det nyårsafton för fullt fortfarande..jäkla skit kan jag säga..hade löplinan med för säkerhets skull och den satte jag på ett par gånger..

Det var inte smällande alla gångerna, utan en hare var skuld till det ena gången..;-)    


Vi försökte oss på varvet runt sjön..har varit på väg förr, men fått en känsla att man är inne på privata tomter..så är icke fallet berättade en man jag träffade vid sjön..det går att runt sa han..  

Sagt o gjort..underbart fina hus ligger vid kanten och det hade inte känts fel att bo här..;-))    

Vi gick en bra bit men när vi kom till en plats för rena slakten..rätt många fåglar låg där döda..och det kan väl inte vara ett djur?...känns som det var gjort av människas händer..så vi vände..ifall någon massmördare lurade där i vassen..  


I Arrie har det numera kommit upp toaletter så nu behöver inte nödiga vara nödiga längre..  

Nya stigar för hästar..så jag bara undrar..NÄR GÖR NI NÅGOT FÖR HUNDARNA???  

Lite aktivitets banor..STORA inhägnade rastplatser..osv.,

Det kan man tänka i käglinge också..när det nu är koppeltvång där, så räcker minsann inte rasthagen som finns..dessutom är den för liten..ok, den är hyfsad..men nog tycker jag rast hagar ska vara typ som stora fårhagen och så släng in lite trästockar bänkar och lite annat smått o gott..allt för en kul stund även för oss utan häst..;-))    


Dagarna går i rasande fart och jag som skulle göra så mycket..;-))

Men först en god kopp kaffe och nåt gott till det..2013 blir som 2012..i lathetens tecken med ett stråk av frosseri..;-)    

Tjingeling!!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards