Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Catja Lindeblad - 1 januari 2013 17:18

Ja, det gäller att börja öva på årtalet..


Gårdagens tillställning blev en orgie i mat och svordomar..

Svordomarna kom av allt smällande som tog fart vid 15 tiden och för att sluta vid 01:30..

Kommer på mig själv att jag säger dem högt..svordomarna..inte bra för Vince och sannerligen inte bra för mig..folk tycker jag är tokig som det är..;-))

Hade det bara smällt denna enda dag hade vi stått ut..men det gör det ju inte.. i flera dagar har det hållit på, det bygger upp ett visst hat kan jag säga..


Trots allt gick det hyfsat bra inomhus..men att gå ut var inte att tänka på..en snabb kiss i trädgården var allt mellan just 15- 01:30..

Melvin var den av katterna som också tyckte det var jobbigt..de andra åren har han inte reagerat..men i år sprang han fram o tillbaka..


Idag var vi tre tappra på backen i morse..några mötte vi på vägen tillbaka sisådär vid halv tio..;-))    


För att vara på säkra sidan stack jag till käglinge vid halv två..o jisses vad raketer det låg överallt..massor..inte har dom vett att plocka bort skiten heller!!  


I käglinge var jag den ENDA som hade hund i KOPPEL..att jag höll Vince i långlina hade INTE med koppeltvånget att göra..;-)))  

utan för att vara säker att inte nån jäkel smällde o Vince stack iväg..ve o fasa!!

Lite mesig var jag förstås för jag började min runda med att släppa honom i den får hagen som ligger utanför området..;-))  


På väg hem var det dag för lite svordomar igen..i området som MKB har, öppnade en man (en VUXEN man) sin dörr smäller av  x antal knall raketer, öppnar sin dörr igen och går in..så jäkla ONÖDIGT!!

Det var ju kört för Vince del, han mer eller mindre skuttade hem..tur att vi var hyfsat nära..  


För övrigt har jag inte gjort ett enda dugg utöver att ha varit ute med Vince..jo ätit förstås..2013 kommer att bli frosseriets år!

Vince försökte väl göra nån nytta..han tyckte att vi skulle plocka ihop julen..men lite till får det vara..:-)  

Tjingeling!!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards