Direktlänk till inlägg 25 september 2014

Kanske..

Av Catja Lindeblad - 25 september 2014 22:50

Då var det redan torsdag och inte många timmar kvar på denna dag..har varit ledig så länge så jag nästan glömt hur det är att jobba..;-) men det blir jag snart varse..men än så är det några dagar kvar..  

Återbesök nr 2 är gjord och denna gång blev det ett bra besked..levervärdena mycket bättre! Det ena helt bra och det  andra på väg att bli helt bra, så jag var mer än glad när vi studsade hem i måndags..

Ett till återbesök den 2/10 och då hoppas jag på att han blir helt friskförklarad..medicinerna ska han äta tills dess..utom Losec som jag betalade 866 riksdaler för..två tabletter tagna..tänk vad jag kan reta mig..!

Så har ni halsbränna kom till mig!  


Vince är pigg i alla fall och det är huvudsaken..även om jag aldrig får veta exakt vad det var som som fick honom att må så dåligt..vad det var som han åt..det kan få mig lite nojig..tänk om det händer igen..tänk om det är nån jäkel där i käglinge som retar sig..tänk om det är nån läskig svamp som skickar ut nåt giftigt skit..TÄNK OM..  


Vi har varit i käglinge nu ett par gånger..första gången var det lite kill i magen..men sen så gick det bra..men jag kallar in honom oftare nu..så fort jag ser honom stanna till,då kallar jag..säkert tycker han att jag är ännu mer jobbig nu..;-) men vad fasen hellre det än jag ska dö tusen gånger,för det gjorde jag,där i bilen..  


Häromdagen i käglinge gick jag en stig in i skogen och kom ut vid katthotellet och där voila fanns "Wasabi" det stället som jag ibland ser när jag är sitter i väninnans bil t.ex så långt från Oxie tyckte jag då..inte alls när man gick denna fina genväg..dom har öppet om helgerna så det är väl bara att ta plånboken med en helg och trava dit..;-))      

 

I helgen, en av dagarna gick vår morgontur till Klagshamn, härligt med nya vyer..det var dimma den morgonen och jag såg framför mig härliga foton över dimmigt hav..det var bara det att det regnade och det regnade rätt mycket..fast det var härligt ändå, trots skitiga hundar och dyngsura människor..fatta hur härligt det varit om det hade varit lite sol..;-)    


Idag blev det bokskogen med väninnan..såklart regnade det nu också iallafall i början, men sen sken solen..ja, nån jäkla rättvisa får det väl vara..fika i uppehållsväder är väl det minsta man kan begära!!            

Väninnan kastade sig in bland gym redskapen..ingen rast eller ro..jag låtsades som det regnade och slapp;-)  

Turen avslutades med att Coco tog en skogsmus..en härlig tur om man bortser från ovan nämnda mus..  


Efter det kastade Vince o jag oss in för ett ombyte sen blev det tåg in till Hyllie för att hälsa på bästa pojken
 

Middag på det..inte alls dumt att bli bjuden på detsamma och gott var det också;-) Kaffe med dopp och mys med denna vackra varelse..en toppen dag utan tvekan!        


Imorgon hoppas jag att jag kan få inspiration att städa..fast under dessa två veckor har jag inte fått den minsta lust till städ och då kan ni ju fatta hur det ser ut..men imorgon kanske.. om jag kanske kommer upp i tid och känner att nu så KANSKE jag  kan.. ja KANSKE..;-)) Fast vad är det man säger: Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete..och det finns ju andra saker som är mycket viktigare..som att ligga i en hammock (om det inte regnar) eller i en soffa (om det regnar) eller gå i skogen,ängen,fårhage,parken..vad som helst bara jag slipper städa!...Nån frivillig??  


Tjingeling!!





 
 
Alvis

Alvis

29 september 2014 16:06

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Catja Lindeblad

2 oktober 2014 09:07

Tack för dom fina orden!;-) Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards