Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Catja Lindeblad - 9 juni 2014 21:25

Det är ju klart att man hört om det innan..livets efterrätt..hur fantastiskt det är att få barnbarn..vänta bara!!! Har alla sagt,alla som redan har barnbarn och visst har man fattat att det måste vara fantastiskt    


Så kom han då 09:42 på lördags morgon den 7/6.. 3,9 kg tung och 51 cm lång och första bilden jag fick var den vackraste bild jag fått

 

Det var speciellt samtidigt som luften gick ur mig totalt..en sån konstig känsla..


Igår kväll kom dom hem och idag fick jag honom i mina armar och den känslan mina vänner var obeskrivbar,overklig och alldeles underbar och jag förstår precis vad dom menar nu

 

Det är som om hans huvud är för evigt inbränt i armvecket där han låg..detta vackra barn..mitt barnbarn, min sons barn..ja det är speciellt!  


Samtidigt kände jag hur längesen det var när jag sist höll ett sådant litet barn..   Ordet valhänt är bara förnamnet och inte vågade jag stå upp och ta emot honom..jag ville sitta tryggt ner i soffan..vilket kunde slutat precis lika illa för precis där jag satt var inget ryggstöd och hade jag lutat mig bakåt så hade jag och Liam trillat ner på golvet..ja,ja det är lika bra att han vänjer sig vid sin Farmor..två gånger slog jag ner kompost gallret dom har för dörr öppningen..en jäkla smäll..första gången gnydde han till, andra gången ingen reaktion så som sagt bra träning..;-))  


Helgen har förutom väntan på detta underverk bestått i bad och åter bad..;-)      

Zindy och Gizmo förnekade sig icke och tog en tur på egen hand, precis som det skall vara..;-) och Zindy passade på att förse sig av lite gotter alldeles på egen hand..;-) och det är ju det man vill, att hundarna tar egna initiativ..;-)      


Vädret fortsätter att stråla och min negativa sida säger att:"tänk om det slår om lagom till semestern och det blir skitväder"..för semester ligger runt hörnet, ynka tre nätter kvar att jobba  

Men det spelar inte nån större roll egentligen..bara det inte ösregnar..;-))  


Tjingeling!






Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards