Alla inlägg den 20 juni 2014

Av Catja Lindeblad - 20 juni 2014 18:20

Midsommarafton..
  En dag man ska fira ute på landet med blomsterkrans i håret helst vid en dansbana (fast jag inte dansar) massor med myggbett och en hel del snaps..

Det är längesen jag firade just så..

Visserligen är jag nästan ute på landet det tar iallafall inte så lång stund att gå innan jag är det..ute på landet..;-)

Snapsen kan jag ju ta men blomsterkransen har jag skippat..(nån gång har Vince fått den) myggbetten kommer oavsett..

Så egentligen firar jag ju precis som jag vill..;-)    


När jag såg alla småglin blev jag glad..vi kan köra en repris sen med dans och fixa blomster krans (visst kan pojkar ha krans??) små grodorna och allt det där..ja, det ska bli kul!

För man måste väl få smaka på efterrätten när man väl fått den nåt annat är orättvist..

Fast livet kan vara rätt orättvist förstås..  


Därför är det ju en himla tur att väninnan jagar igång mig även om jag svär ve och förbannelse..träna ÄR bra, ska jag orka hålla igång med barnbarnet mitt,så är det helt rätt att stärka muskler jag inte visste jag hade..

Vädret var precis som det brukar vara..regn,sol,regn,moln..;-) och lite blåst som topping!

Själv var jag optimistisk och gick iväg i tunn kofta..jag blev både blöt och kall..men är det sommar så är det..!  


Operation öron har påbörjats..Trodde jag var klar..men såg idag att det såg för jävligt ut..Vince öron alltså..jag har klippt och ansat och försökt att tukta hans alltmer lurviga päls..

Settern ska ha slät rak päls..inte lockig tjock päls som dessutom växer uppåt,åt fel håll.. märkliga Vince..men ack så underbar..;-))

Kan jag inte få rätsida på det får jag väl krypa till korset och be expertisen hjälpa mig..vi får väl se..    


Häromdagen i Käglinge medans jag var på jakt efter ett körsbärsträd med de allra största körsbären som jag egentligen VET..kommer bara INTE på VAR..så hittade jag min vante..min vante som jag tappade för typ två år sen..där hängde den på en gren och såg..lycklig..(?) ut..;-))

Vantens andra hälft är kastad så jag lät den hänga där..man kan hitta allt möjligt i skogen..      


För övrigt har vi grillat och jag har pussat på finaste barnbarnet..som jag tyckte sov alldeles för mycket, jag vill ju krama om honom HELA tiden..;-))      

Väninnan var också över och kikade..hon tyckte precis som jag att han är lik sin pappa..;-)

Fast svärdottern har också satt sina spår, hon är ju trots allt mamman..;-))

Rose' ole' hos väninnan och klo klipp hos Jette har vi också hunnit med..;-)  

I morgon är det vilodag hoppas jag..sa mycket strängt(?) till väninnan att det räcker med träning tre dagar i veckan och eftersom jag svettades i träningslokalen idag så innebär morgondagen vila!

Dessutom är jag ute på tur med Vince det måste väl räknas det med..  


Nu är det dags med jordgubbar..  


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards