Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Catja Lindeblad - 30 juni 2014 23:45

Sista dagen denna månad och två veckor av semestern gången..

Det är ju inte så att jag stress räknar ner semesterveckorna..men jag blir förvånad, vad hände med dessa två veckor..??    


I dag blev det tur till Bulltofta..här hemma verkade det vara ett ypperligt tillfälle till långpromenad..växlande molnighet,lätt blåst och molnen var så pass att jag packade ner regnkläder..

I Malmö var det strålande sol och blå himmel..och det var ju underbart och jag är tacksam över det, över SOLEN trots att jag pustar över temperaturer över 20..  


Men det blev en underbar tur trots allt och vi träffade på en irländsk setter tik från samma uppfödare som Vince och det är nåt med setter som får mina mungipor att flyga upp till öronen..;-)

Sally hette denna tös..  


Som grädde på moset dök en väninna upp med fika och eftersom hon även är min arbetskamrat så kunde jag få höra historier om hur alla sliter medans jag latar mig..sånt gör ju att humöret stiger till max..;-)      


 I Helgen blev det badorgie och vissa hundar mös med andra saker än vatten och det var rätt trist att vi gjorde turen i omvänd ordning..man SKA ta fårhagen först i synnerhet om det alldeles nyligen varit får därinne och särskilt om dessa får precis blivit flyttade..  

Så gjorde vi dan därpå men då var fårskiten inte lika mysig..(enligt hundarna)          


Gårdagen bjöd på Liam mys,denna underbara pojke,sötare än SÖT!          


För övrigt får jag tänka på att ha Vincents godis i burk med lock åtminstone om jag är ute bland folk dvs icke hundfolk!  


Konversation bakom mig på bussen: "Siv är det dina fötter som luktar?? Nä, Britta jag känner inget..Sniff, sniff jo vänta nåt konstigt luktar det!...Total tystnad!

Här kunde jag ju vänt mig om och sagt att hundens godis luktar apa..men det gjorde jag inte..så förmodligen trodde dom att jag inte duschat på typ 14 dagar..kände deras blickar i ryggen när jag hoppade av bussen..;-)  


Sen har minsann Vince blivit morbror igen till 5 stycken godingar..3 tikar och två hanar..liten kull denna gång mot förra gången då Rusa klämde ut 16 valpar varav 11 fick växa upp till vackra settrar..alla tingade så jag kan utan risk kolla in underbara bilder på FB..;-) fast jag kommer ju att våndas av längtan iallafall förstås.. sånt kan man inte ta bort hur som helst..

Hoppet får ligga hos den tik uppfödaren behåller..kanske blir det valpar där, kanske är det läge då..kanske har jag vunnit miljonvinsten gånger flera och gått i "pension" och kan ha hur många settrar jag vill eller så har jag fått annan chef som absolut tycker jag ska ha MINST två settrar som arbetskamrater..kanske måste jag gå och lägga mig..;-))      

Men innan jag släcker ner här vill jag hålla tummarna hårt för fd arbetskamrat som skrapar lott i morgon i tv 4..det finns ju hopp för oss "vanliga" hoppas,hoppas dom vinner STORT!!


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards