Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Catja Lindeblad - 7 augusti 2014 23:44

Det verkar helt enkelt som så att åker jag iväg på utflykt så regnar det..spelar ingen roll om det varit den blåaste himmel,sätter jag mig ner för att njuta av en kopp kaffe, kaka eller som nu i detta fallet en macka med makrill i Smygehuk så börjar dropparna falla från ett (1) stort svart moln exakt över våra huvuden..  

Som inte det var nog fick vi löpa gatlopp med ett gäng utsvultna och mycket griniga getingar efter oss..

Men mackan var god, det var den;-)    

       

Efteråt åkte vi till hallongården för kaffe med dopp och minsann då sken solen men det var om möjligt ännu mer getingar så vi tänkte att vi söker skydd i tunnlarna och där var värme av guds nåde..  

Men ändå som summering en trevlig utflyktsdag som avslutades med grillning i hemmets lugna vrå med lagom mängd getingar och inget regn..;-)  


Innan vi styrde kosan hem tog vi en titt på pappas hus..vi fick köra vägen upp och tillbaka x antal gånger..det såg så annorlunda ut där nu, huset såg mindre ut, nästan igenväxt och öde såg det ut.. såklart att på 13 år förändras mycket..och inte tror jag att det var övergivet men det såg inte ut att vara omhändertaget ett endaste dugg ,vilket gjorde mig rätt ledsen

Det huset var ett litet drömhus för mig och nu när det finns busshållplats i närheten är det ju toppen;-)      


För övrigt blev jag o Vince jagad av en ekorre och det trista med det var att kameran låg hemma på köksbordet..vilket fick mig att återigen utbrista: GÅ ALDRIG UT UTAN KAMERA! för då händer det grejer!

Åtminstone tror jag att det var en ekorre, den var jäkligt lik och det var en unge, och att den sprang fram till mig och Vince fick mig att undra om inte det var något husdjur som nån tröttnat på och släppt ut  

Kan man ha ekorre som husdjur??

Eftersom jag alltid tror det sämsta/värsta så inbillade jag mig att denna lilla varelse ville sätta sina sylvassa tänder i halsen på Vince eller till och med i mina ben..så vi sprang med ekorren efter..så höll vi på tills en liten pojke på cykel frågade vad jag gjorde..

Vad svarar man på det??

Fick sansa mig och låtsas jag var en cool vuxen, tills ekorren sprang emot oss igen och både pojken och jag stack åt varsitt håll..  


Gick dit där idag igen men ingen ekorre i sikte..

Trodde inte det fanns ekorre uppe vid slingan om det nu var det..;-))  

Nu är det dags att släcka lampan för denna dag och försöka sluta reta mig över att jag inte hängde med hundgänget och bada..jag kunde ju skitit i att äta..behöver ju ändå gå ner i vikt..  


Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards