Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Catja Lindeblad - 21 augusti 2014 07:57

Det var förmodligen ösregnet som fick mig och logga ut..eller kom värken i kroppen av att jag i skydd av detta ösregn placerade Vince med ett strängt "plats" och hoppade på gungorna..    

Flera månader har jag gått o glott på ungar som gungar och nu tog begäret över..

Vilken härlig känsla det var att svinga sig högre o högre det var precis samma känsla som när man var liten


Sen som sagt blev jag krasslig..fast knappast av gungandet eller det faktum att jag gick så länge dyngsur och att vädret varit upp och ner, varmt/kallt nä den där elaka bacillen bara fanns där och väntade att få blomma ut och då såg den sin chans;-)  


Idag känns det väl hyfsat så det är väl bara att blicka framåt och sluta reta sig över förlorad inkomst och hoppas att det var första och sista gången detta året!


I går tog jag en tur upp på backen för Vince var ju bara tvungen att få sträcka ut och springa   ..träffade på Ozzy.. bägge två satt o glodde efter fler kompisar men dom fick nöja sig med varandra;-)      


Gräset börjar lägga sig lite så det är lättare att se hundarna åtminstone de lite större hundarna..fast vid nåt tillfälle försvann dom helt..  


Tack o lov har vädret blivit lite bättre de senaste dagarna och idag denna morgon verkar det lovande

Missade Timbuktu igår men väninnan var dit och jag hoppas det var en trevlig tur

Två dagar kvar av festivalen och jag har inte varit där en endaste gång fast o andra sidan är jag ingen fan av trängsel och matos..fast igår hade jag gärna..  


Scanningen av kort går sakta men säkert framåt och tänk ändå vad ett kort kan göra..jag kommer ihåg varenda känsla och tanke när jag går igenom vart och ett av korten..och tänk vad slät och fin man var..;-))  

Nu är det ju främst korten med sonen som är i fokus eftersom jag tydligen snott med mig alla fotoalbum och sonens pappa vill ha när sonen var liten och det kan jag förstå, nu vill man jämföra barn och barnbarn..;-)         

(Min pappa,Liam är rätt lik honom;)

Men ibland slinker det igenom lite kort på en själv(o andra) också, det är ju rätt kul trots allt..;-)    


Idag tror jag nog jag orkar med en längre tur..måste ju bli alert så jag kan vara i kommunens tjänst ett par dagar!


Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards