Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Catja Lindeblad - 15 augusti 2014 20:03

Ja, det är synd och skam..det är det verkligen..att en sån fin gård står och förfaller  

Läste i tidningen "Malmö" att denna gård endast får användas av föreningar och eftersom hyran är så dyr och underhållet eftersatt är det ingen som har råd..

Jomenvisstellerhur..!! Då är det bättre att låta gården gå åt helsike..SKÄMS!

 

Lite frågande ställde jag mig inför Ingela Skog kommentar: vi har väl haft påhälsning nån gång per år, men DJURÄGAREN är där dagligen och grönytorna sköts om" i samband med frågan om det var ett tillhåll för vissa..  


Först läste jag det som djurägarNA och tänkte på alla hundägare som använder de tomma fina hagarna,däribland jag..att det var det hon menade  

Sen fattade jag..men vet du Ingela Skog det är ett tag sen jag såg det var får i hagen,dom var där ett litet tag sen vips var dom borta..  

Grönytorna sköts om det gör dom, betydligt bättre än på vår "backe" och lagning av staketen blir också gjorda

Men GÅRDEN den fina gården..  


Idag var jag där en sväng, det var väl en vecka sen sist..fler fönster åt helsike, dörrarna till stallen sönder, den ena totalt nermejad och nog ser det ut som ett tillhåll för mig..  

Faktum är så blir jag så jäkla ledsen..

Kan man inte hitta en lösning, för det viktigaste är väl ändå att få liv i gården ..sänka hyran t.ex så att föreningar kan ha råd att starta nån form av verksamhet innan det är försent      

Så synd att inte 4H fick hjälp och kunde fortsätta..det var perfekt precis som det var!    


Ibland fattar jag min själ ingenting!  


Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards