Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Catja Lindeblad - 21 februari 2015 17:21

För min del har jag alltid trott att gör man gott, så får man gott tillbaka..förmodligen har jag misslyckat helt med den biten..att göra gott alltså..det har jag konstaterat tidigare förstås, men ibland ploppar det upp för en..  

Som tex när jag gjorde min hundägarplikt och böjde mig ner för att plocka upp efter Vince, då får jag en gren rakt in i ögat..faktum är så kändes det precis som om grenen passerade upp till hjärnan..jag blev yr..

Såg inte ett endaste dugg heller..så lorten ligger kvar, snyggt parkerad intill ett buskage med mördargrenar..eftersom jag var halvvägs till käglinge fortsatte jag..förblindad..men Vince vet vägen så han drog mig igenom en 7 km runda..  


Hade en viss panikkänsla när jag skådade mig i spegeln när vi kom hem, tänkte att mitt öga skulle vara förlorat..för jag lovar att det var precis så det kändes,men det syntes knappt nåt,efter typ 12 sköljningar kändes det ok..en tröst var ju trots allt att det var mitt sämsta öga  


Ett annat minus  på mitt karma konto är ju mina glasögon som jag hade glömt på jobb, tänkte ju ändå att det var lugnt att jag hittar dom nog på onsdagsmötet..och visst hittade jag dom alltid..krossade.. dom låg där på bordet,utan minsta chans till räddning..undrar så hur det gått till, stampade man på dom?? Hoppade jämfota kanske??

 

Visserligen är jag en slarvmaja men ändå alltså..taskigt läge!

Fick panikbeställa genom nätet och i normala fall hade jag tagit hem bågar för att prova först..men inte nu, och hur tokigt det blev hörde jag ju på arbetskamraten skratt när jag visade henne..;-) nåväl så är det..glasögonen blir ett evigt(?) bevis på min oförmåga att hålla ordning på saker,att göra rätt och att ha + på karma kontot!  


En sak som är bra med mig enligt mitt sätt att se på saken är att jag sällan känner mig kränkt(?) kanske har det att göra med att jag inte fattar ett skit  

För när jag läser om denna stora uppståndelsen det blev om "tjejsemlan" på vårt konditori här i Oxie så tappar jag hakan..ännu mer när jag läser alla dessa kommentarer om denna lilla semla..eller rättare sagt om Ida som har konditoriet..det är HAT kan jag säga!

Så jag fattar inte som sagt men är det rimligt med all denna uppståndelse?? Kan man inte rikta detta mot dom som slaktar folk i Syrien?? Misshandlar djur,barn??

Lägga all denna energi på att hjälpa fattiga,utslagna

   

Men som sagt igen jag fattar inte, har aldrig tänkt tanken att en liten tjejsemla skulle vara kränkande, att det skulle medverka till anorektiskt beteende!?

Den har funnits där ett tag, jag har aldrig köpt den,helt enkelt därför Idas fastlagsbullar är så jäkla goda så jag måste ha den största..egentligen tycker jag faktiskt att hon måste göra en som är dubbelt så stor!

 

En annan grej jag läste häromdagen var att nu måste fågelnamn bytas ut för det anses rasistiskt..negerfink bla..visste inte ens att det fanns en sådan fink men även om jag visst det så hade det just varit en..fågel..

 

Eftersom jag är född 1960 så är det ju vissa saker som sitter som berg och saker och ting var inget annat än var det var;-)) jag är faktiskt tacksam att jag föddes just då..människor var nog rätt lättsamma på den tiden;-))  

Nuförtiden blir folk kränkta för minsta lilla och allt tolkas och övertolkas och vissa saker är banne mig så löjliga!

Undrar vad dom gör med mig om jag går in och köper en negerbulle..skjuter mig eller sätter mig i fängelse??

 

Konstigt att inte finska pinnar har kommit upp på tapeten! (för övrigt min favorit kaka)

 

Snart är vi lediga igen, Vince och jag och det är ju skönt, kanske hinner glasögonen komma så vi alla kan få ett gott skratt;-))

Men att jobba UTAN glasögon kan iallafall få mig att hålla mig för skratt!


Tjingeling!







Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards